• شهر آکسفورد انگلستان

     
     

    آکسفورد در یک نگاه

     

    • بازدید از شهر آکسفورد انگلستان که قدمت آن به زمان ساکسون ها برمی‌گردد، سفری به اندیشه‌های یک ملت است. گشت‌وگذار در آکسفورد یادآور سالن‌های دانشگاه و خانه‌های نخست وزیران، شاعران و محل فیلم‌برداری هری پاتر و نظایر آن است.
    • صحنه‌های مختلفی از هری پاتر در آکسفورد ضبط‌شده است. یک راهنمای تور شما را در بازدید از کتابخانه بودلیان (Bodleian Library) دانشگاه آکسفورد راهنمایی می‌کند. طرفداران کتابخانه هاگوارتز (Hogwarts Library) اینجا را خوب می‌شناسند.
    • تور موزه هنر و باستان‌شناسی اشمولن (Ashmolean Museum): اولین موزه ی تخصصی انگلستان که در سال ۱۹۶۳ ساخته‌شده است. در موزه پیت ریور (Pitt Rivers)، مجموعه‌های باستان‌شناسی خارق‌العاده‌ای وجود دارد.
    • در شرق آکسفورد، سرزمین عجایب چوبی چیلترن (Chilterns) قرار دارد که یک مکان معروف است و به عنوان دروازه کشور شناخته می‌شود. در غرب شهر، کاستولد (Cotswolds) و در شمال شهر، کاخ تماشایی بلنهیم (Blenheim Palace) قرار گرفته است.
    • اگر می‌خواهید در شهر بگردید، می‌توانید سوار یک پانت (قایق سنتی تخت) شوید. به‌علاوه می‌توانید در ساحل وقت بگذرانید یا با اتوبوس در شهر بگردید.
    • نزدیک دهکده بایسستر (Bicester)، مرکز تجمع عاشقان مد و دوست داران خرید کالای حراج است. در این منطقه، فروشگاه‌ها، برندهای معروفی مانند رالف لورن (Ralph Lauren)، نایک و UGG را با قیمت‌ خوبی می‌فروشند.
    • فاصله آکسفورد از لندن با قطار، یک ساعت است. با قطار می‌توانید خیلی زود به آکسفورد بیاید

    آب‌وهوای شهر آکسفورد انگلستان گرم و معتدل است. حتی در کم بارش ترین زمان سال، باران زیادی در آکسفورد می‌بارد. آب‌وهوای آکسفورد بر اساس سیستم کوپن گایگر جزء آب‌وهوای اقیانوسی (Cfb) طبقه‌بندی‌شده است. میانگین دما در آکسفورد برابر ۹/۹ درجه سانتی گراد است. میانگین بارش سالانه نیز ۶۳۱ میلی‌متر است.

     
    10 ماه پیش

  • شهر زیبای لیورپول

    لیورپول یکی از شهرهای مهم انگلستان محسوب می شود.این شهر توریستی بر خلاف گذشته صنعتی اش این روزها میزبان گردشگران بسیاریست.جاذبه های گردشگری ، تفریحات جذاب ، فرهنگ و هنر و شهرت ورزشی این شهر باعث محبوبیتش شده است.

     

    شهر بندری لیورپول که در کشور انگلستان در سال ۲۰۰۸ به عنوان به عنوان پایتخت فرهنگی اروپا به شمار می رفت. مساحت این شهر در ۱۱۱ کیلومترمربع بوده و مطابق با آمار سرشماری که در سال ۲۰۱۶ در این شهر انجام شده حدود ۴۸۴۶۰۰ نفر در لیورپول زندگی می کردند

    لیورپول که امروزه پس از لندن، دومین بندر مهم بریتانیاست، در سال ۱۲۰۷م، دهکده‌ای کوچک بود. تا اواخر قرن هفدهم نیز شهری کوچک و بندری کم‌اهمیت باقی ماند. در این دوران، هم‌زمان با رونق تجارت بَرده و تعطیلی بندر چستر(Chester)، به‌دلیل مشکل‌شدن تردد بر روی رودخانۀ دی(River Dee) به‌دلیل رسوبات، رشد صنعتی در بندر لیورپول آغاز شد. همچنین، افزایش تجارت با امریکا و هند غربی، بیشتر رونق‌گرفتن آن را باعث شد. در سال ۱۷۱۵، نخستین بندرگاه تجاری بریتانیا در این شهر ساخته شد. در شروع قرن نوزدهم، بخش مهمی از تجارت جهانی ازطریق این بندر صورت می‌گرفت. در این دوران، جمعیت شهر افزایش چشمگیری پیدا کرد که بیشتر، به‌دلیل ورود مهاجران ایرلندی جویای کار بود. در قرن بیستم نیز سیل - از سراسر اروپا به این شهر، به‌عنوان نقطۀ شروع سفر به دنیای جدید، آغاز شد. در سال ۱۹۱۲، کشتی تایتانیک در این بندر ثبت شد و راه خود را از ساوث‌همپتون به مقصد نیویورک در امریکا آغاز کرد. در حادثۀ اسف‌بار غرق کشتی، ۱،۵۱۴مسافر جان خود را از دست دادند که بسیاری از آنها اهل لیورپول بودند

    زبان: انگلیسی

    واحد پول: پوند

    نوع برق شهری در لیورپول: برق شهری در لندن ۲۳۰ ولت و ۵۰ هرتز است.

    کد کشور: +۴۴

    فرودگاه ها: فرودگاه جان لنون لیورپول

    about 6 سال ago

  • موقعیت آب و هوایی انگلستان

    بریتانیا به علت موقعیت خاص جغرافیایی دارای آب و هوای ابری توأم با باد و باران فراوان است. تقریبا شش ماه از سال هوا سرد است و درجه حرارت هوا از چند درجه بالا تا چند درجه پایین صفر متغیر است. درجه حرارت در طول تابستان که مدت آن بسیار کوتاه است به حدود 30 درجه و گاه تا چند درجه بالا تر هم می رسد. روزهای تابستان بسیار بلند بوده ، تا حدود ساعت 10 شب هوا روشن است. بر عکس روزهای زمستان بسیار کوتاه بوده به طوری که خورشید در ساعت 8 صبح طلوع و در ساعت 4 بعد از ظهر غروب می کند

    جمعیت این کشور در حدود 60  میلیون نفر و مساحت آن 220  هزار کیلومتر مربع می باشد. جمعیت این کشور از اقلیت های نژادی و مذهبی مختلفی تشکیل شده است. اکثر مردم انگلستان دارای مذهب پروتستان بوده و مسلمانان آن که جمعیت قابل ملاحظه ای (بیش از دو میلیون نفر) را تشکیل می دهند، اکثرا پاکستانی و بنگلادشی بوده در اکثر نقاط بریتانیا پراکنده می باشند.

    about 6 سال ago

  • معرفی فرودگاه هیترو لندن

    فرودگاه هیترو که ابتدا لندن نام داشت، در سال ۱۹۶۶ تغییر نام یافت. این تغییر نام در پی تخریب روستایی به همین نام که در سال ۱۹۴۴ و به علت گسترش ظرفیت فرودگاه تخریب شده بود، انجام شد. در حال حاضر فرودگاه هیترو با جابه‌جایی بیش از ۷۵ میلیون مسافر در سال، پررفت و آمدترین فرودگاه انگلیس و اروپا و همچنین ششمین فرودگاه شلوغ دنیا است. این فرودگاه به ۸۴ کشور و ۱۸۵ مقصد بین‌المللی خدمات‌رسانی دارد.

    فرودگاه هیترو ، یک فرودگاه بین المللی در غرب شهر لندن می باشد.این فرودگاه هرساله میلیون ها مسافر را جابجا می کند.

    فرودگاه هیترو دارای ۴ پایانه است که پایانه ۲ جدیدترین آن‌ها است.

    پایانه ۱ که در سال ۱۹۶۸ افتتاح شد، قدیمی‌ترین پایانه این فرودگاه است. این پایانه در سال ۲۰۱۵ بسته شد. پایانه ۲ که جدیدترین پایانه فرودگاه است، در سال ۲۰۱۴ افتتاح شد و دارای ۵۲ فروشگاه، ۱۷ کافه و رستوران و ۱۳۴۰ جایگاه پارکینگ است. پایانه ۳ در سال ۱۹۶۱ افتتاح شد تا پروازهای راه دور مانند آمریکا، آسیا و شرق دور را پشتیبانی کند. پایانه ۴ در سال ۱۹۸۶ افتتاح شد و به دیگر پایانه‌ها نیز وصل است. پایانه ۵ نیز در سال ۲۰۰۸ به‌صورت عمومی شروع به کار کرد.

    از امکانات فرودگاه می‌توان به اینترنت رایگان، نمایشگاه هنری که در پایانه ۵ قرار دارد، دستگاه خودپرداز، اتاق نگه‌داری از کودک، واگن حمل چمدان، اجاره خودرو، محوطه بازی کودکان، فروشگاه‌های مختلف، کافه و رستوران، آرایشگاه، اتاق امانت، ایستگاه شارژ موبایل و لپ‌تاپ، داروخانه، دفتر پست، نمازخانه، محوطه مخصوص برای تماشای باند، اتاق استراحت، دوش، اتاق سیگار اشاره کرد.

    about 6 سال ago

  • نخستین فرودگاه کنترل از راه دور انگلیس

    کارشناسان مراقبت پرواز که تاکنون از بالای برج مراقبت، پرواز و فرود هواپیماها را نظاره می کردند از این پس در فاصله ۱۲۹ کیلومتری و از طریق یک برج مراقبت مجازی فعالیت هواپیماها را کنترل می کنند. این برج مراقبت در سال ۲۰۱۹ رسما افتتاح و جایگزین برج مراقبت قدیمی این فرودگاه می شود. فرودگاه لندن سیتی اولین فرودگاه کنترل از راه دور انگلیس خواهد بود که برای هدایت هواپیماها از برج مراقبت مجازی و کنترل از راه دور استفاده می کند. از سال ۲۰۱۹ هواپیماهایی که به مقصد این فرودگاه پرواز می کنند از راه دور در نواحی همپشایر و در فاصله ۱۲۸ کیلومتری فرودگاه هدایت می شوند.

    فرودگاه لندن سیتی قرار است اولین فرودگاه کنترل از راه دور انگلیس باشد و یک برج مراقبت مجازی وظیفه کنترل و هدایت هواپیماها را بر عهده خواهد گرفت. اما یک برج مراقبت واقعی به ارتفاع ۵۰ متر در فرودگاه لندن سیتی نیز ساخته می شود، با این تفاوت که داخل این برج به جای کارشناسان مراقبت پرواز، دوربین های  HD و باکیفیت بالا قرار دارند.

    دکلان کولیر (Declan Collier)، مدیر اجرایی فرودگاه لندن سیتی در رابطه با کنترل از راه دور هواپیماها می گوید: «مسافران هیچ گونه تفاوتی احساس نخواهند کرد، اما کیفیت و امنیت پرواز بهبود پیدا می کند». کولیر همچنین با اطمینان تضمین می کند که عملکرد این برج مراقبت مجازی در برابر حمله سایبری ایمن خواهد بود. وی می گوید: «مطمئنیم که سیستم های مورد استفاده از امنیت ۱۰۰% برخوردار هستند و عملکرد بسیار خوب و دقیقی دارند. در این سیستم ها از بالاترین و پیشرفته ترین امنیت سایبری استفاده شده است. بنابراین هیچ گونه نگرانی بابت حمله سایبری وجود ندارد.» به طور میانگین سالانه ۴٫۵ میلیون مسافر از فرودگاه لندن سیتی استفاده می کنند.

    به گفته مسئولین استفاده از برج مراقبت مجازی باعث کیفیت بهتر و دقیق تر کنترل پروازها می شود و احتمال خطا را به میزان قابل توجهی کاهش می دهد. کارشناسان مراقبت پرواز در این برج مراقبت مجازی می توانند چشم اندازی ۳۶۰ درجه و دقیق تر از چشم انسان از فرودگاه داشته باشند. به این ترتیب کارشناسان از فاصله بیش از ۱۲۸ کیلومتری از فرودگاه، مراقبت و کنترل ۳۰۰ پرواز در روز را انجام می دهند. همان تعداد کارشناس مراقبت پرواز که سابقا در برج مراقبت کار می کردند اکنون نیز مشغول به کار هستند. با این تفاوت که قرار است به جای فرودگاه در مقر کنترل ترافیک هوایی ناتس (NATS) در ساندویک همپشایر مستقر شوند.

    ۱۴ دوربین پیشرفته و با کیفیت بالا و دو دوربین که قادر به حرکت و زوم شدن هستند داده های زنده را از طریق کابل های فیبری به اتاق عملیات در برج مراقبت مجازی ارسال می کنند. سرعت انتقال داده ها اهمیت بسیار زیادی دارد و لازم است اطلاعات پرواز به صورت زنده به کارشناسان مراقبت پرواز برسد. به همین دلیل از اتصالات فیبری فوق سریع و کاملا ایمن استفاده می شود. برای اینکه کارشناسان احساس واقعی تری از باند فرودگاه داشته باشند صداهای باند فرودگاه و پرواز و فرود هواپیماها نیز در برج مراقبت مجازی شنیده می شود. به این ترتیب کارشناسان مراقبت پرواز اولین فرودگاه کنترل از راه دور در انگلیس قادر خواهند بود با دقتی به مراتب بیشتر هدایت و کنترل پروازها را انجام دهند.

     

    about 6 سال ago

  • فستیوال بین المللی بالن ها در بریستول

    به پرواز درآمدن بیش از 150 بالن در فستیوال بین المللی بالن ها در بریستول یکی از بزرگترین جشنواره هاییست که به این مناسبت مردم در جنوب غربی انگلستان دور هم جمع می شوند.

    نخستین بالنی که امسال در این فستیوال به پرواز درآمد، بالنی از مغازه فرتنام و ماسون Fortnum & Mason شهر لندن بود. در بعد از ظهر روز شنبه، ۲۳ مرداد، ۷۱ بالن دیگر هم به پرواز درآمدند. در این فستیوال علاوه بر پرواز بالن ها معمولا تیم های چتربازی هم هنرنمایی می کنند.

    به علت وزش باد بسیاری از بالن هایی که قرار بود در روزهای جمعه و شنبه یعنی ۲۲ و ۲۳ مرداد به پرواز درآیند، کنسل شد. برخی از این بالن ها در عصر شنبه و یکشنبه ۲۴ مرداد به هوا فرستاده شدند.

    یک روز پیش از شروع این فستیوال، خلبان ها در یک جلسه صبحگاهی دور هم جمع شدند و به بررسی جزئیات پروازشان پرداختند. قبل از ناهار نیز به بررسی وضعیت جوی پرداخته و مسیرهایی را برای فرود آمدن تعیین کردند.

    زیباترین لحظات این فستیوال، شب هایی است که در آن ترکیبی از نورها، رنگ و موسیقی، هارمونی شگفت انگیزی را برای بینندگان فراهم می کنند. امسال نیز این شکوه همچون سال های گذشته به چشم می خورد.

    اعضای گروه بالن های کامرون Cameron Balloons را می بینیم که در شب مشغول آماده کردن بالن شان هستند. کمپانی بریستولی Bristol-based company بزرگ ترین تولیدکننده بالن های هوایی در سراسر جهان به شمار می رود.مراسم آتش بازی شبانه این فستیوال را با هم می بینیم که تماشاگران علاقمند فراوانی نیز دارد.

     

    about 6 سال ago

  • برج مراقبت مجازی و کنترل از راه دور در انگلستان

    گفتیم که فرودگاه لندن سیتی قرار است اولین فرودگاه کنترل از راه دور انگلیس باشد و یک برج مراقبت مجازی وظیفه کنترل و هدایت هواپیماها را بر عهده خواهد گرفت. اما یک برج مراقبت واقعی به ارتفاع ۵۰ متر در فرودگاه لندن سیتی نیز ساخته می شود، با این تفاوت که داخل این برج به جای کارشناسان مراقبت پرواز، دوربین های  HD و باکیفیت بالا قرار دارند.

    دکلان کولیر (Declan Collier)، مدیر اجرایی فرودگاه لندن سیتی در رابطه با کنترل از راه دور هواپیماها می گوید: «مسافران هیچ گونه تفاوتی احساس نخواهند کرد، اما کیفیت و امنیت پرواز بهبود پیدا می کند». کولیر همچنین با اطمینان تضمین می کند که عملکرد این برج مراقبت مجازی در برابر حمله سایبری ایمن خواهد بود. وی می گوید: «مطمئنیم که سیستم های مورد استفاده از امنیت ۱۰۰% برخوردار هستند و عملکرد بسیار خوب و دقیقی دارند. در این سیستم ها از بالاترین و پیشرفته ترین امنیت سایبری استفاده شده است. بنابراین هیچ گونه نگرانی بابت حمله سایبری وجود ندارد.» به طور میانگین سالانه ۴٫۵ میلیون مسافر از فرودگاه لندن سیتی استفاده می کنند.

    about 6 سال ago

  • اولین فرودگاه کنترل از راه دور انگلیس

    کارشناسان مراقبت پرواز که تاکنون از بالای برج مراقبت، پرواز و فرود هواپیماها را نظاره می کردند از این پس در فاصله ۱۲۹ کیلومتری و از طریق یک برج مراقبت مجازی فعالیت هواپیماها را کنترل می کنند. این برج مراقبت در سال ۲۰۱۹ رسما افتتاح و جایگزین برج مراقبت قدیمی این فرودگاه می شود. فرودگاه لندن سیتی اولین فرودگاه کنترل از راه دور انگلیس خواهد بود که برای هدایت هواپیماها از برج مراقبت مجازی و کنترل از راه دور استفاده می کند. از سال ۲۰۱۹ هواپیماهایی که به مقصد این فرودگاه پرواز می کنند از راه دور در نواحی همپشایر و در فاصله ۱۲۸ کیلومتری فرودگاه هدایت می شوند

    about 6 سال ago

  • نخستین فرودگاه کنترل از راه دور انگلیس

    همه ما تا به حال برج مراقبت پرواز را دیده ایم که در گوشه ای از فرودگاه خودنمایی می کند. برج های مراقبت از صدمات و سوانج هوایی جلوگیری می کنند ، به هواپیماها با توجه به رادار کنترلی خود اجازه فرود و برخواست می دهند.

    اما اگر بگوییم برج مراقبتی در لندن وجود دارد که کاملا خالی است و کارشناسان مراقبت پرواز فرودگاه ۱۲۸ کیلومتر دورتر از باند فرودگاه قرار دارند باور می کنید؟ این برج مراقبت که در فرودگاه لندن سیتی  (London City Airport) قرار دارد، در واقع یک برج دیجیتال است و از راه دور فعالیت هواپیماها را کنترل می کند. فرودگاه لندن سیتی اولین فرودگاه کنترل از راه دور انگلیس خواهد بود که از این فناوری مدرن استفاده می کند

    about 6 سال ago

  • نگاهی به دیوار هادریان در انگلیس

    هادریان یکی دیوار باستانی از جنس سنگ و کلوخ است که به دستور هادریان ، امپراطور روم در سده دوم میلادی در شمال انگلستان ساخته شد. تا مرزهای شمالی امپراتوری روم را در برابر حملات قبایل سلتی محافظت نماید.

     

     

    طول این دیوار ۱۲۰ کیلومتر بوده و از رودخانه تاین در شرق انگلستان تا خور سالوی در غرب این کشور امتداد داشته است.

    دیوار هادریان با توجه به مصالحی که برای ساخت آن در دسترس بوده در قسمت شرقی رودخانه که از سنگ استفاده شده دارای ۳ متر پهنا و ارتفاعی بین ۵ تا ۶ متر بوده و در قسمت غربی رودخانه که از کلوخ برای بنای آن استفاده شده ۶ متر پهنا و ۳٫۵ متر ارتفاع داشته است.

    همچنین در طول دیوار، قلعه‌هایی کوچک با دو برج وجود داشته که برای نگهبانی و علامت دادن استفاده می‌شده است.امروزه نیز هنوز بخش‌هایی از این دیوار برجای مانده و در ۱۹۸۷ به عنوان بخشی از مرزهای امپراتوری روم در فهرست میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده است

    about 6 سال ago

  • فستیوال بین المللی بالن ها در بریستول

    به پرواز درآمدن بیش از 150 بالن در فستیوال بین المللی بالن ها در بریستول یکی از بزرگترین جشنواره هاییست که به این مناسبت مردم در جنوب غربی انگلستان دور هم جمع می شوند.

     

     

    نخستین بالنی که امسال در این فستیوال به پرواز درآمد، بالنی از مغازه فرتنام و ماسون Fortnum & Mason شهر لندن بود. در بعد از ظهر روز شنبه، ۲۳ مرداد، ۷۱ بالن دیگر هم به پرواز درآمدند. در این فستیوال علاوه بر پرواز بالن ها معمولا تیم های چتربازی هم هنرنمایی می کنند.

    به علت وزش باد بسیاری از بالن هایی که قرار بود در روزهای جمعه و شنبه یعنی ۲۲ و ۲۳ مرداد به پرواز درآیند، کنسل شد. برخی از این بالن ها در عصر شنبه و یکشنبه ۲۴ مرداد به هوا فرستاده شدند.

    یک روز پیش از شروع این فستیوال، خلبان ها در یک جلسه صبحگاهی دور هم جمع شدند و به بررسی جزئیات پروازشان پرداختند. قبل از ناهار نیز به بررسی وضعیت جوی پرداخته و مسیرهایی را برای فرود آمدن تعیین کردند.

    زیباترین لحظات این فستیوال، شب هایی است که در آن ترکیبی از نورها، رنگ و موسیقی، هارمونی شگفت انگیزی را برای بینندگان فراهم می کنند. امسال نیز این شکوه همچون سال های گذشته به چشم می خورد.

    اعضای گروه بالن های کامرون Cameron Balloons را می بینیم که در شب مشغول آماده کردن بالن شان هستند. کمپانی بریستولی Bristol-based company بزرگ ترین تولیدکننده بالن های هوایی در سراسر جهان به شمار می رود.مراسم آتش بازی شبانه این فستیوال را با هم می بینیم که تماشاگران علاقمند فراوانی نیز دارد.

     

    about 6 سال ago

  • ناو بیسمارک معروفترین کشتی انگلستان

    شاید هیچ کشتی به اندازه “بیزمارک” برای نیروی دریایی انگلستان ترسناک نبود. این کشتی با داشتن طولی برابر با 250 متر و سرعت 30 گره دریایی به یکی از غول های دریا مشهور است.

    این کشتی در سال 1941 به آب انداخته شد و در ماه می با چند کشتی درگیر و آن ها را غرق کرد. پس از آن برای تعمیر به سمت ساحل فرانسه رفت اما هیچ گاه به مقصد نرسید. ناوهای انگلیسی که او را تعقیب می کردند بعد از دو ساعت جنگ توانستند بیزمارک را با تمام 2200 خدمه اش به کف اقیانوس بفرستند و در سال 1989 بقایای آن کشف شد

    about 6 سال ago

  • معروفترین کشتی های تاریخ انگلیس

    HMS victory

    یکی از بزرگترین کشتی های تمام چوبی دنیا و همچنین یکی از نمادهای دریایی در اواخر قرن 18 و اوایل قرن 19 همین کشتی است. “HMS victory” که به عنوان یکی از بزرگترین نمادهای انگلستان شناخته می شود، در دوران جنگ ترافلگار به عنوان کشتی اصلی به ناخدایی نلسون انجام وظیفه می کرد. این کشتی در سال 1922 بازسازی شد و این روزها در یکی از موزه های پورث موس نگه داری می شود

    about 6 سال ago

  • موزه ی جین آستین در همپشایر (JANE AUSTEN’S HOUSE MUSEUM)

    جین استین نویسنده ی کتاب به نام «غرور و تعصب»، ۲۰۰ سال پیش قلم خود را کنار گذاشت و از آن دوران، این کتاب به اندازه ای مشهور شد که چندین و چند فیلم و سریال از آن ساخته شد است و یاد و خاطره ی این نویسنده ی گرانقدر برای همیشه زنده ماند.

    خانه ای که او در آن زندگی می کرده است، خانه ای شش اتاقه با آجرهای قرمز رنگ است که هشت سال آخر زندگی اش را در آن گذرانده و مهم ترین کارها و اثرهای او در این خانه نوشته و یا تجدید نظر شده اند. اگر چه در این خانه، وسایل شخصی زیادی از او به چشم نمی خورد اما یکی از بهترین آنها، میزی است که جین آستین روی آن، کتاب «اما» (Emma) را نوشته است. روی این میز، یک لحاف وصله پینه شده که جین روی آن کار می کرده است هنوز هم وجود دارد. بازدید از این خانه و باغی که در اطراف آن قرار دارد، زمان زیادی نمی برد.

    این خانه هر روز از ۱۰ صبح تا ۵ بعدازظهر باز است و ورودی آن به ازای هر شخص بالغ ۷٫۵۰ یورو و به ازای هر کودک، ۲٫۵۰ یورو است

    about 6 سال ago

  • خانه ی جرج ارول در اسکاتلند

    در کشور اسکاتلند، جزیره ای به نام جورا قرار دارد که جرج ارول رمان ۱۹۸۴ خود را در آن نوشته است . او بعد از موفقیتی که از رمان «مزرعه ی حیوانات» در لندن بدست آورد، به این خانه کشور نقل مکان کرد تا از تقاضاهای آن دوران به دور بماند

    about 6 سال ago

  • سفری به خانه نویسندگان مشهور بریتانیا

    موزه ی چارلز دیکنز در لندن (THE CHARLES DICKENS MUSEUM)

    خانه ی نویسنده ی مشهور بریتانیایی، چارلز دیکنز، در پایین خیابان بلومزبری و در نزدیکی مسافرخانه ی لینکلن قرار گرفته است. این نویسنده ی شهیر، از سال ۱۸۳۷ تا ۲ سال بعد از آن در این خانه زندگی می کرده است و اگرچه زمان زیادی نیست اما کتاب «الیور توییست» و «نیکلاس نیکل بای» را در همین خانه نوشته است. سعی شده است تا همه ی وسایل و چیدمان خانه به همان سبک دست نخورده باقی بماند. چارلز دیکنز علاقه ی زیادی به دکوراسیون داخلی داشته است و به همین دلیل در دکور خانه ی خود از لوازم با ارزش استفاده کرده است. او عادت داشته تا به هرجایی می رود، دکور آنجا را مطابق میل خود تغییر دهد حتی اگر فقط قرار بوده یک شب در آن بماند.

    این خانه هر روز از ساعت ۱۰ صبح تا ۵ بعدازظهر جهت بازدید افراد باز است و ورودی آن به ازای افراد بالغ ۸ دلار و به ازای کودکان ۴ دلار است.

    about 6 سال ago

  • گران ترین ساختمان سفارت خانه دنیا در لندن

    این ساختمان با حدود 1میلیارد دلار در شهر لندن ساخته شده است.

    ساختمان سفارتخانه جدید آمریکا در انگلستان قرار است فوریه آینده در یکی از محله‌های لندن و در جنوب رودخانه تایمز افتتاح شود؛ یک ساختمان 12 طبقه مدرن با زیربنای 800 متر و هزینه ساختی در حدود 1.3 میلیارد دلار! که به عنوان گران قیمت‌ترین سفارت دنیا، با الهام از قلعه های اروپایی طراحی شده است.

    به گزارش آلامتو به نقل از باشگاه خبرنگاران؛ تصمیمات اولیه ساخت این ساختمان مکعب‌شکل شیشه‌ای در سال 2008 گرفته شد و در زمان خود به دلیل هزینه‌های بالای برآوردشده، با انتقادات فراوانی روبرو شد.

    سفارت قدیمی واقع در میدان گرفنور که در سال 1950 ساخته شده بود به دلیل کوچک بودن فضا، قدیمی بودن تاسیسات و نبود فضاهای امنیتی کافی نیاز به تغییر داشت. بنابراین به صندوق - دولتی قطر فروخته شد تا تبدیل به یک هتل شود.آمریکا ادعا کرده که با فروش املاک این کشور در لندن هزینه‌های مورد نیاز را تامین کرده است.

    یکی از موارد امنیتی در نظر گرفته شده برای گران‌قیمت‌ترین سفارت دنیا، فاصله 100 فوتی ساختمان از خیابان است. دیوارهای سه لعابه ضدانفجار که در زیر زمین کار گذاشته و روی زمین هم با شیشه‌های ضد گلوله مجهز شده‌اند. سقف مجموعه با سلولهای فتوولتائیک پوشانده شده تا در مقابل بارندگی و رطوبت قادر به تبخیر آب جمع شده باشد، یک سربازخانه برای تفنگداران دریایی آمریکایی با21 اتاق و یک باشگاه از دیگر امکانات این سفارت‌خانه است.

    این ساختمان 800 کارمند دارد و بنا بر پیش بینی های صورت گرفته روزانه حدد 1000 بازدیدکننده خواهد داشت

    about 6 سال ago

  • خدمات اتوبوس دریایی در رودخانه تیمز

    سفر از طریق رودخانه، راه مناسبی برای گردش در لندن است. در این مسیر می‌توانید هم از ترافیک در امان باشید و هم در طول راه از مناظر زیبای لندن لذت ببرید.

    MBNA Thames Clippers -چندین مسیر اتوبوس‌های دریایی را اداره می‌کند.

    -اویسترکارت و اویسترکارت بازدیدکننده در خدمات MBNA Thames Clippers معتبراند.

    -کرایه‌ها با‌توجه‌به مناطق رودخانه و تخفیفات، از رایگان برای کودکان زیر ۵ سال آغاز شده و به ۱۷/۳۵ پوند برای بلیت بزرگسالRiver Roamer  افزایش می‌یابد.

    -تمام اسکله‌های لندن جز اسکله‌های کادوگان Cadogan و لاندن بریج سیتی London Bridge City در دسترس عموم قرار دارند.

    Thames Clippers -که MBNA Thames Clippers نیز نامیده می‌شود، در رودخانه تیمز به ارائه خدمات اتوبوس‌های دریایی می‌پردازد

    about 6 سال ago

  • قطار سبُک داکلندز در لندن

    قطار نوآورانه سبُک و بدون راننده داکلندز در بخشی از شرق و جنوب‌شرقی لندن به ارائه خدمات می‌پردازد.

    -قطار سبک داکلندز خطوط بدون راننده‌ای است که به شبکه متروی شهر متصل است.

    -در این خطوط می‌توانید برای پرداخت کرایه از اویسترکارت استفاده کنید.

    -قطار سبک داکلندز به ماشین‌های کابلی خطوط هوایی امارات و فرودگاه London City متصل است.

    -قطار سبک داکلندز دسترسی مناسبی به بخش‌هایی از شرق لندن و منطقه داکلندز فراهم کرده‌است

    about 6 سال ago

  • اتوبوس ها در انگلستان برای حمل و نقل

    اتوبوس‌ها

    اتوبوس‌های سنتی دوطبقه لندن، راهی سریع، آرام و ارزان برای سفر در شهر بوده، و همچنین فرصت تماشای مناظر شهر در طول مسیر را نیز برای مسافرین فراهم کرده‌اند.

    -نمی‌توانید کرایه اتوبوس‌ها را به‌صورت نقدی بپردازید، باید از اویسترکارت یا پرداخت‌های مجازی استفاده کنید.

    -کرایه اتوبوس برای مسیرهای یک‌طرفه، ۱/۵ پوند است.

    -تا یک ساعت پس از نخستین سفر با اتوبوس یا تراموا، سفر دوم برای شما رایگان محاسبه خواهد شد. (در صورت استفاده از pay as you go)

    -در زمان مابین بسته شدن مترو و شروع خدمات‌دهی اتوبوس‌های روزانه، اتوبوس‌های شبانه به ارائه خدمات مشغول هستند.

    -شبکه اصلی اتوبوس‌ها، با خدمات شبانه‌روزی، تمام شهر را پوشش می‌دهد.

    -اگر برای سفر در لندن فقط از اتوبوس و تراموا استفاده می‌کنید، البته چنانچه هر بار از همان بلیت یا کارت پرداخت مجازی استفاده کنید، روزانه حداکثر ۴/۵۰ پوند پرداخت خواهید کرد

    about 6 سال ago

  • وضعیت حمل و نقل در شهر لندن

    ناوگان حمل‌ونقل پیشرفته و گسترده لندن خدمات عمومی و خصوصی بسیاری را به مسافران ارائه می‌دهد. سفر با ناوگان حمل‌ونقل عمومی، ۳۷% از سفرها را شامل می‌شود. شبکه حمل‌ونقل عمومی لندن مرکز اصلی خطوط ریلی، هوایی و حمل‌ونقل جاده‌ای بریتانیا است. خدمات حمل‌ونقل عمومی تحت کنترل آژانس اجرائی حمل‌ و نقل در لندن Tfl است که کنترلِ بخش اعظم حمل‌ونقل عمومی شهر شامل مترو، اتوبوس، تراموا، قطار سبُک داکلندز(The Docklands Light Railway )، خدمات رودخانه‌ای  و متروی زمینی شهر را بر عهده دارد. دیگر خدمات ریلی توسط دپارتمان ملی حمل‌ونقل DfT به شرکت‌های کاربر حمل‌ونقل ریلی واگذار شده‌است

    about 6 سال ago

  • تپه های مالورن

    هر کسی باید یک بار بالا رفتن از تپه های زیبای وسترشایر از جاهای دیدنی انگلستان را تجربه کند. این تپه ها نه تنها حیوانات وحشی بسیاری را در خود جای داده اند بلکه مناظر زیبایی از کشور را در جلو چشمانتان به نمایش در می آورند. برای بهترین تجربه ممکن، شب را در دهکده ی زیبای مالورن - کنید و سحر هنگام برای دیدن طلوع خورشید به سمت تپه ها راه بیفتید.

    about 6 سال ago

  • موج سواری در کورن وال

    تعدادی از سواحل کورن وال بهترین محل های موج سواری کل کشور از دیدنی های انگلستان دارند. ساحل فیسترال در نیوکاوی معروف ترین آن ها است. ساحل که موج های آن معمولا به حداقل هشت فوت می رسند، در بین مردمی که از همه ی اروپا می آیند تا در این جا موج سواری کنند محبوبیت بسیاری دارد.

     

    about 6 سال ago

  • ساحل ژوراسیک

    در کنار کرانه ی ساحل ژوراسیک رانندگی کنید
    برای کسانی که به دنبال سفری جاده ای به یاد دوران قدیم می گردند، هیچ جایی بهتری از کرانه ی ژوراسیک از دیدنی های انگلستان وجود ندارد. گردش با ماشین در امتداد کرانه ی این ساحل چشم نواز یکی از بهترین موقعیت ها برای سفرهای جاده ای در انگلستان است. در این سفر با چشم نوازترین مناظر و یکی از بهترین جاهای دیدنی انگلستان به نام Durdle Door روبه رو می شوید.

    about 6 سال ago

  • جشن خیابانی در انگلستان

    به جشن خیابانی بروید
    هرچند که این یک سنت انگلیسی نیست اما مردم انگلیس خوب می دانند چطور یک جشن خیابانی درست و حسابی برگزار کنند. هرگز نباید فرصت تجربه این جشن ها را از دست بدهید. چه کارناوال ناتینگ هیل لندن چه جشن محله ی رنگین کمان، یا جشن های درون یکی از بن بست های بیرمنگام، حتما در یکی از این جشن های بیشمار شرکت کنید.

    about 6 سال ago

  • سری به درخت سیب نیوتون بزنید!

    این درخت که به احتمال زیاد معروف ترین درخت سیب باغ است توسط بنیاد اعتماد ملی نگه داری می شود. این باغ به دلیل کشف جاذبه توسط نیوتون در آن معروف است. باغ در کاخ وولزتروپ در لینکولن شایر قرار دارد و از جذاب ترین مناطق دیدنی انگلستان می باشد. علاقه مندان به تاریخ می توانند گشتی در کاخ بزنند و در کنار درخت معروف عکس بیندازند.

    about 6 سال ago

  • برنهام بازار، نورفولک یکی از دهکده های زیبای انگلستان

    یک روستای ساحلی با نام عجیب و غریب است که برای خانه های گرجستانی رنگارنگ خود معروف است، ادعا می شود برنهام بازار  زیباترین شهر کوچک در منطقه و دارای مغازه ها اصلی مستقل و متخصص متعدد، گالری ها و سالن های زیبایی است

    چرا باید این روستای انگلستان را دید ؟

    جای خوبی برای تحسین معماری تاریخی، مغازه ها و شام خوردن است از این فعالیت های اصلی می توانید در این شهر زیبا لذت ببرید

    about 6 سال ago

  • راه اندازی دو گالری اسلامی در بریتانیا

    موزه بریتانیا (British Museum) یکی از مهمترین و غنی ترین موزه های دنیاست که بیش از ۷ میلیون گنجینه را در خود جای داده است. این گنجینه ها از کشورها،‌ فرهنگ ها و قوم های مختلف سراسر جهان و از دوران ماقبل تاریخ تا کنون، کنار یکدیگر گردآوری شده و در معرض دید بازدیدکنندگان قرار گرفته اند.

     

     

    این موزه در سال ۱۷۵۳ میلادی و با اهدای مجموعه ای از دست نوشته های طبیعی دان انگلیسی هنس اسلون به طور رسمی افتتاح شد

    در دیدار «هارتویگ فیشر»، رئیس موزه بریتانیا با سید محمد بهشتی، رییس پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری، فیشر به بیان بخشی از فعالیت‌های موزه بریتانیا درباره مجموعه‌های ایرانی موجود در این موزه پرداخت و گفت: اهداف موزه بریتانیا تمرکز بر چگونگی روابط فرهنگی میان ملت‌ها و کشورهاست. برای نمونه برگزاری نمایشگاهی در بمبئی هند در مورد روابط ایران و هند و برگزاری همایش مربوط به آن در لندن از اهداف راهبردی موزه بریتانیا است.

    او شعار موزه بریتانیا را "موزه‌ای از دنیا، موزه‌ای برای دنیا" اعلام کرد و با اشاره به ارتباط فرهنگی میان ملت‌ها، اقوام و جوامع از هزاره‌ها تا دهه‌های قبل، درباره ارتباط دریایی هند با خاورمیانه، خاور دور، آسیای جنوب شرقی و قاره استرالیا صحبت کرد.وی با اشاره به برنامه‌های آینده‌ی موزه بریتانیا اظهار کرد: ما قصد داریم سال آینده دو گالری بزرگ را به دین اسلام اختصاص دهیم، این نخستین بار است که بخشی از فضای خود را به یک "دین" اختصاص می‌دهیم.رییس موزه بریتانیا هدف از برپایی این نمایشگاه را نشان دادن کلیتی در سرزمین‌هایی دانست که اسلام در آنها حضوری جدی دارد، همچنین  این نمایشگاه دائمی را نشان دادن مشابهت‌های فرهنگی در جهان اسلام اعلام کرد.

    about 6 سال ago

  • معرفی برترین جاهای دیدنی انگلستان (استون هنج)

    استون هنج از مناطق دیدنی انگلستان با افتخار، شناخته شده ترین اثر ماندگار ماقبل تاریخی اروپا است. این بنا را هر کسی باید ببیند. این بنای اعجاب انگیز که در ویلت شایر قرار دارد، چیزی فراتر از تعدادی سنگ است که دایره وار به دور هم قرار گرفته اند، در اطراف استون هنج می توانید در خانه های دوران نوسنگی گردش کنید، به تماشای شگفتی های بیش از 250 شیء تاریخی و دیدنی های انگلستان بنشینید و در فصل هایی خاص در مراسم هایی که در این مکان برگزار می شوند، شرکت کنید.

    about 6 سال ago

  • تقاطع معروف لندن با تابلوهای نئونی بزرگ

    فواره یادبود شافتسبری

    لرد شافتسبری، فردی خیر و بشر دوست بود که از افراد نیازمند حمایت می‌کرد. فواره‌ای که در مرکز میدان پیکادلی ایجاد شده را به عنوان بنای یادبود او در سال 1895 میلادی ایجاد و به افتخار او، فواره‌ی یادبود شافتسبری (Shaftesbury Memorial Fountain) نامگذاری کرده‌اند. مجسمه‌ای که در بالای این فواره قرار دارد، «فرشته‌ی نیکوکاری مسیحیت» را به نمایش می‌گذارد که البته اسم آن را تغییر دادند و بعد از الهه‌ی عشق و زیبایی یونان، یعنی اروس (Eros) نامگذاری کردند. فواره را از برنز ساخته‌اند، اما برای ساخت مجسمه از آلومینیوم استفاده شده که در آن زمان، فلزی جدید و کمیاب به شمار میرفت

    about 6 سال ago

  • یک روز فوق العاده در پارک ملی اسنودونیا

    ولز کشوریست در بریتانیای کبیر که شاید افراد زیادی نام آن را نشنیده و یا چیزی درباره اش ندانند اما این کشور فوق العاده همچون سایر کشورها جاذبه های منحصر به فرد خودش را دارد.

     

     

    یکی از آنها که در شمال غرب ولز واقع شده، یک پارک ملی به مساحت ۲۱۳۰ کیلومتر مربع است، که با کوههای سر به فلک کشیده پوشیده از برف و دره های عمیق و دریاچه ها و رودهای درخشان و روستاهای کوچک و زیبا می تواند آرامش را به شما هدیه کند. محبوب ترین قسمت این منطقه کوه «اسنودون» است که نام خود را به این منطقه بخشیده و بلندترین کوه در ولز به ارتفاع ۱۰۸۵ متر است و یکی از بهترین مراکز تفرحی انگلستان به شمار آید. اگر اهل کوهنوردی نیستید می توانید سوار قطار شده و به قله این کوه رفته و از مناظر زیبای اطراف لذت ببرید. طبیعت بکر این منطقه جزء بهترین مقاصد گردشگری برای طبیعت گردان می تواند باشد.

    بلندترین کوه ولز با نام کوه اسنودون ( Snowdon ) شناخته شده است که 3560 فوت ارتفاع دارد. این کوه ، مقصد محبوب گردشگرانیست که به کوهنوردی ، دوچرخه سواری در میان کوهها و حتی پیاده روی علاقه مند هستند. سالانه هزاران نفر در فصل تابستان برای کوهنوردی در این منطقه زیبا و رویایی می آیند. این کوه در پارک ملی اسنودونیا واقع شده است. همچنین چند دهکده کوچک جذاب ، منطقه تاریخی و حوضچه های طبیعی عمیق و زیبا نیز در این پارک ملی وسیع وجود دارد که این منطقه را به یک مقصد  محبوب و دیدنی برای گردشگران تبدیل کرده است

    about 6 سال ago

  • آشنایی با شهر تورک انگلستان

    تورکی شهری در منطقهٔ لیدز کشور انگلستان است که این کشور خود بخشی از بریتانیا محسوب می‌شود. این شهر در سال ۱۹۹۱ میلادی ۵۹٫۵۸۷ نفر جمعیت داشته و در سرشماری سال ۲۰۰۱ جمعیت آن به ۶۲٫۹۶۸ نفر رسیده‌است.

     

     

    نسیم ملایم اقیانوس، سواحل شنی، و درختان نخل توربِی در شهر کوچک انگستان، یعنی تورکی احساس شهرهای مدیترانه ای را به انسان منتقل می کند. این شهر فقط یک شهر ساحلی نیست و غارهای وابسته به ماقبل تاریخ نیز دارد. آگاتا کریستی بیشتر عمر خود را در این شهر سپری کرده است. در حال حاضر، تورکی خانه اصلی بسیاری از شرکت های فیلم سازی است. با داشتن تاریخ ادبی غنی، تورکی یکی از بهترین مکان ها برای نوشتن و تکمیل رمان یا نمایشنامه است

    about 6 سال ago

  • نمایشگاه قایق های لوکس تفریحی لندن

    قايق هاي تفريجي لوكس و مدرن، بخشي از زندگي و تفريح، گران قيمت و خاص دريايي است كه طرفداران خاص خود را دارد. طرفداراني از جنس خوانندگان و بازيگران و شايد هم فوتباليست هاي نامدار دنيا كه تعداد زيادي از آن ها براي انتخاب قايق تفريحي خود و شركت در اين نمايشگاه وقت صرف مي كنند.

    هزاران نفر از سراسر دنيا براي ديدن آخرين متدهای قايق هاي زيبا به اين نمايشگاه مي آيند

    about 6 سال ago

  • جذاب ترین جزایر بریتانیا

    سفر به بریتانیا : جزایر سیلی

    جزایر سیلی از بهترین جزایر بریتانیا به فاصله چهل کیلومتری از کورنوال، یک گوهر گرمسیری نادیده است.در حالی که سواحل ماسه ای و آب های لاجوردی اولین چیزهایی نیستند که وقتی که به جزایر بریتانیا فکر می کنید به ذهن می رسند، اما در سیلی هر دو این ها به وفور وجود دارند.با توجه به نزدیکی آن ها به جریان های گلف استریم در سراسر اقیانوس اطلس، این جزایر مملو از فلور منحصر به فردی است که در هیچ جای دیگر انگلستان یافت نمی شود.باغ های ابی خیره کننده در جزیره ترسکو گیاهان نادری از مناطق دورافتاده میانمار و برزیل دارند.خلیج بزرگ پاپل استون در نزدیکی بریر، یکی از زیباترین سواحل جزایر بریتانیا است.باغ و مجموعه سالن های ترسکو ابی، جزیره ترسکو سیلی انگلستان؛

    about 6 سال ago

  • پل توئیزل

    پل توئیزل (Twizel) که از رودخانه‌ی تیل (River Till) در نورث آمبرلند می‌گذرد پل سنگی کوچکی است که از یک طاق قوسی ظریف تشکیل شده است. در نگاه اول به نظر می‌رسد که این پل متعلق به قرن هجدهم است که دیوارهای پایین آن به این شکل بی‌همتا تزئین شده است، اما در واقع این پل متعلق به دوران تئودور است و در اوایل سلطنت پادشاه هنری هشتم تکمیل شد.

    about 6 سال ago

  • معروفترین پل های انگلستان

    پل هامبر

    پل هامبر (Humber) یک پل معلق بر روی رودخانه هامبر در شهر هسل در انگلستان است. این پل در سال ۱۸۸۱ ساخته شد که دارای ۲۲۲۰ متر طول و ۱۵۵/۵ متر ارتفاع است

    about 6 سال ago

  • شهر لنکستر در انگلستان

    لنکستر یکی از شهرهای کشور انگلستان است که در سواحل رودخانه لون واقع شده و از آن به عنوان مرکز تجاری ، فرهنگی و آموزشی یاد می شود.دانشگاه این شهر نیز جزو بهترین دانشگاه برای تحصیل در انگلستان محسوب می شود و جزو بهترین دانشگاههای دنیا به حساب می آید.

    about 6 سال ago

  • زندگی در آکسفورد

    آکسفورد 

    شهر آکسفورد جمعیتی بالغ بر 170 هزار نفر دارد. همان طور که می دانید بخش اعظمی از شهرت این شهر، به خاطر وجود دانشگاه آکسفورد و کالج ها و مدارس معتبر انگلستان است. صنایع موتورسازی، چاپ و تکنولوژی اطلاعات و مشاغل مربوط به تحقیقات در این شهر، از رونق بسیار برخوردار است و حقوق ماهیانه در آن حدودا، 2.950 پوند می باشد.

     

    about 6 سال ago

  • زندگی در کدام شهرهای انگلستان مناسب است؟

    لندن

    شهر لندن که پایتخت کشور انگلستان است، بزرگ ترین و مهم ترین شهر این کشور می باشد و یکی از مراکز مالی و تجاری بسیار مهم در کل دنیا است.سرانه درآمد ماهیانه در این شهر حدودا، 3490 پوند می باشد. البته هزینه های زندگی در این شهر نیز بسیار زیاد است. امنیت شهر لندن بسیار خوب است و امکانات تفریحی و سرگرمی در آن، به وفور دیده می شوند. بیش از 100 هزار دانشجوی خارجی از 200 کشور جهان، در این شهر به تحصیل می پردازند و اکثرا بعد از فارغ التحصیلی، در همین شهر مشغول به کار و زندگی می گردند.

    about 6 سال ago

  • مجموعه ای از آثار برگزیده هنری در موزه تیت مدرن انگلستان

    در شهر لندن موزه های غنی و با ارزش بسیاری وجود دارد که تیت مدرن یکی از پربازدیدترین آنهاست.

     

     

    موزه تیت لندن در سال 1897 باز شد و در سال 2000 نام آن عوض شد و به کلکسیون تیت تغییر نام یافت. تیت لیورپول در سال 1988، تیت سنت لوئیز در سال 1993 و تیت مدرن در سال 2000 شروع به فعالیت کردند.

    تیت لندن مرکزی برای درک آثار و فعالیت‌های هنری هنرمندان انگلیس است تا علاقه‌مندی به این آثار را در سرتاسر جهان توسعه دهد.

    تیت لندن از زمان تئودور مونارچز از قرن 16 تاکنون بهترین مجموعه‌های برگزیده و آثار هنری انگلیس در جهان را در معرض دید عموم گذاشته تا پیشرفت آثار هنری انگلیس در سراسر دنیا نمایان شود.

    در موزه تیت مدرن، گالری‌ها و نمایشگاه‌های متنوعی به همراه سایر خدمات رفاهی وجود دارد. از جمله رستوران، فروشگاه بزرگ کتب هنری و...

    فضاهای سبز و باز عمومی برای تفریح و استراحت بازدیدکنندگان نیز در کنار رودخانه تایمز در نظر گرفته شده‌است. همچنین زمینی برای اسکیت بازان هم وجود دارد.

    موزه‌ تیت مدرن شهر لندن، پربازدید کننده‌ترین موزه‌ انگلیس محسوب می‌شود و بعد از آن، موزه‌ بریتانیا و گالری ملی انگلستان در رتبه‌های بعدی قراردارند.

    موزه تیت مدرن با شیوه‌های نوین نحوه نگرش مردم کشورش به هنر را تغییر داد و این دگرگونی سبب ارتباط بیشتر آنها با جهان پیرامونشان شد

    about 6 سال ago

  • مرکز خرید Absolute vintage

    ابسلوت وینتج (Absolute Vintage) از جمعیت زیاد «بریک لین» (Brick Lane) فاصله بسیار کمی دارد اما این اصلاً به معنی خلوت بودن آنجا نیست. تابلوهای گوناگون مغازه‌ها، انتخاب را برای برخی از گردشگران سخت می‌کنند؛ اما اگر می‌خواستید جایی را پیدا کنید که بتوان در آن خریدهایی ارزان کرد و خیلی نگران کیفیت عالی نبودید، می‌توانید وارد این فروشگاه شده و با زیر ۱۰۰ پوند یک تیپ کامل برای خود تهیه کنید. خبر هیجان انگیزتر امکان خرید یک جفت چکمه با ۲۰ پوند یا کفش‌هایی دیگر به قیمت زیر ۱۰ پوند است

    about 6 سال ago

  • مرکز خرید بیاند رترو در انگلستان

    قدم گذاشتن به بیاند رترو (Beyond Retro) در لندن شرقی و گیج نشدن با رنگ‌های متنوع و زیبایش کار آسانی نیست. این فروشگاه بیش از یک دهه سابقه داشته و به راحتی می‌توانید دلیل موفقیتش را درک کنید. در اینجا برای هر سنی  و هر سلیقه ای اجناس متفاوت ی  پیدا خواهد شد. مرد باشید یا زن، بیاند رترو طیفی وسیع از پوشاک مختلف و جذاب را به شما پیشنهاد می‌کند که همگی زیر یک سقف قرار دارند

    about 6 سال ago

  • خرید ارزان از لندن

    لندن برای کسانی که عاشق خرید کردن در بازارها و پاساژ گردی هستند ایده آل می باشد.از بازارچه های محلی گرفته تا بوتیک های لوکس و گران قیمت.اما جالب است بدانید که در لندن فروشگاههای بسیاری وجود دارد که در آنها می توانید با کمترین هزینه و بدون خرج کردن مقدار زیادی پول لباس های عالی و اکسسوری های جذاب خریداری کنید.

    about 6 سال ago

  • کدام مناطق انگلستان مهاجرین بیشتری دارد؟

    همانطور که می دانید انگلستان یکی از مطلوب ترین کشورها برای سکونت است اما این که کدام شهر و منطقه آن شرایط ایده آل تری دارد چالشیست که اکثر مهاجران با آن روبرو هستند.داشتن شهرهای جذاب و دیدنی با امکانات عالی هر فردی را دچار سردرگرمی در انتخابش می کند.

     

    بر اساس آمار اداره آمار ملی انگلیس، لندن همچنان از محبوبترین مقصد برتر - است و جمعیتی بالغ بر 2.85 میلیون نفر در این پایتخت زندگی می کنند.

    می توان گفت حدود 13% از جمعیت فعلی انگلیس در خارج از کشور متولد شده اند. این در حالی است که این آمار در سال 2001 تنها 9% بوده است.

    جنوب شرقی انگلیس نیز یکی از مقاصد محبوب برای - افراد خارجی با جمعیت تقریبی 1.011.000 نفر است. شرق انگلیس نیز با جمعیت 635.000 نفری از مناطق دیگر مهاجرپذیر انگلیس به شمار می رود.

    لوتون، پیتربرو و بوستون در لینکلن شایر انگلستان، جز مناطق مهاجرپذیری هستند که 17% از ساکنان آن در کشورهای عضو اتحادیه اروپا متولد شده اند.

    جالب است بدانید که بوستون "شرقی ترین شهر اروپایی در بریتانیا" است که بیشترین تعداد پاسپورت های غیر اتحادیه اروپا را در خارج از لندن دارد.

     با این حال، داده ها از آخرین سرشماری نشان می دهد بزرگترین و بیشترین تعداد مهاجرین مربوط به شمال شرق انگلستان است که جمعیت مهاجرانش از سال 2012 که 24.422 نفر بوده، تا الان به 76.583 نفر رسیده است.

    جنوب شهر "ولز" یکی از کمترین تعداد مهاجرین خارجی غیر انگلیسی را دارد. جمعیت غیر بومی آن 1000 نفر یعنی تنها 1.5% از جمعیت بومی 67.000 نفری را تشکیل می دهند.

    اگر بخواهیم به افراد ساکن شهرهای مختلف اشاره کنیم که در چه مناطقی از انگلیس ساکن هستند، می توان به لهستانی ها اشاره کرد که عمدتا در غرب لندن یعنی شهر "ایلینگ" مستقر شده اند. تعداد کمی از لهستانی ها نیز در ایرلند شمالی ساکنند.

    about 6 سال ago

  • برترین مناطق خرید در لندن

    خیابان باند و Mayfair

    چه بخواهید صرفاً در پوشیدن لباس‌های با طراحی عالی ولخرجی کرده و چه عاشق دید زدن ویترین مغازه‌ها باشید، خیابان باند و Mayfair مکان‌هایی ایده‌آل برای خریددرمانی افراطی به شمار می‌روند.

    این مناطق که پاتوق ستاره‌های مشهور عشق خرید است، اعیانی‌ترین مرکز خرید لندن و میزبان نام‌های بزرگی مانند Burberry, Louis Vuitton و Tiffany & Co است. فروشگاه قدیمی مد Browns در خیابان مُلتون جنوبی در همسایگی این منطقه واقع شده‌است.

    نزدیک‌ترین مترو: خیابان باند، یا میدان Piccadilly

    about 6 سال ago

  • مراکز خرید انگلستان

    انگلیس یک ملت چند فرهنگی با تعداد زیادی از مراکز خرید انگلیسی و بین المللی است . امروزه، انگلیس عنوان یک کشور برای خریداران وسواسی را آن خود کرده است، زیرا در این کشور خرید کردن تقریبا تبدیل به یک سرگرمی ملی شده است. اگر اهل خرید کردن هستید با سفر به کشور انگلیس بیش از ۴۰ هزار مرکز خرید خواهید دید که همه ی برند های مطرح دنیا در این مراکز شعبه دارند و بهترین اجناس را عرضه میکنند ، مهم نیست که با چه هدفی به این کشور سفر میکنید و یا در کدامیک از شهرهای انگلیس - دارید، شما می توانید با کمی جست و جو در اینترنت به راحتی می توانید خیابان های معروف هر شهر را برای خرید کردن شناسایی کنید و به آنجا مراجعه کنید.

    اگر شما به دنبال بوتیک های مستقل، مغازه های تخصصی و مراکز خرید با کیفیت بالا هستید، شهر لندن بهترین انتخاب خواهد بود. شهر لندن بزرگترین مرکز مد در کشور انگلیس تعداد زیادی از مراکز خرید معروف دنیا را در خود جای داده است و لقب شهر مد را به خود نسبت داده است. بازارهای این شهر از بزرگترین و پر جنب و جوش ترین بازارهای اروپایی میباشد و همین امر باعث شده است که گردشگران زیادی همه ساله از این شهر نیازهای خود را خریداری کنند. شهر لندن یکی از بهترین شهرهای دنیا برای خرید است. در این شهر بزرگ و زیبا تنوع فروشگاه ها به حدی زیاد است که میتوانید در طول روز ساعت ها زمان خود را برای خرید کردن صرف کنید و احساس خستگی به شما دست ندهد. شما میتوانید از این بازارها انواع سوغاتی های رنگارنگ و زیبا با بهترین کیفیت خرید کنید اما حواستان باشد که جیب هایتان خالی نشود.

    کشور انگلیس، خود دارای چندین برند اختصاصی میباشد که در سراسر جهان شعبات فعال دارد. این برندهای معروف عبارتند از:

    • مارکس اند اسپنسر (Marks & Spencer )
      این برند توسط میشل مارکس اسکاتلندی و توماس انگلیسی در سال ۱۸۸۴ در شهر لیدز تاسیس گردید و هم اکنون چند صد شعبه در سراسر کشور انگلیس فعال است و سیصد شعبه در سایر کشورها مشغول به فعالیت هستند. اصلی ترین محصولات این برند انواع پوشاک مدرن ، لوازم خانگی و فرآورده های غذایی میباشد.
    • تسکو ( Tesco )
      بزرگترین فروشگاه های زنجیره ای در انگلیس از آن برند تسکو میباشد، بعد از وال مارت آمریکایی و کیر فور فرانسوی برند تسکو سومین جایگاه در رده بندی فروشگاه های زنجیره ای دنیا دارد . جک کوهن یکی از بازرگانان بریتانیایی بود که در سال ۱۹۱۹، اولین شعبه تسکو را افتتاح کرد. این برند کم کم گسترش یافت و در سال ۲۰۱۲ تقریبا بیش از ۶۰۰۰ شعبه از این فروشگاه در سراسر کشور انگلیس و دنیا فعال بود.
    • دبنهامز ( Debenhams )
      برند دبنهامز در زمینه ی تولید لوازم خانگی، لوازم الکتریکی، لباس، کفش و لوازم آرایشی فعالیت دارد. این برند در سراسر جهان به خصوص در ایران شعبه دارد.
    • نکست ( Next )
      این برند توسط جوزف هپوورث در قرن ۱۹ تاسیس شد، تولید کننده پوشاک این شرکت بیش از ۵۵۰ فروشگاه در سراسر بریتانیا و پنجاه نمایندگی در اروپا و آسیا دارد. از محصولاتی که برند نکست تولید میکند میتوان انواع پوشاک، کفش، لوازم آرایشی و بهداشتی، لوازم صوتی و همچنین انواع گل و گیاه زینتی را نام برد.
    • تاپ شاپ ( TOP SHOP )
      تاپ شاپ یکی از برندهای انگلیسی است که بخشی از گروه آرکادیا بوده و در زمینه ی کیف، کفش و پوشاک موفق بوده است. این برند در شهر شیفلد در سال ۱۹۶۴، افتتاح شد.
    • گیو گوی ( Gio Goi )
      گیو گوی از مارک های معروف و مشهور بریتانیایی است که  انواع پوشاک شیک و به روز را تولید و عرضه می کند.
    about 6 سال ago

  • مراکز تفریحی انگلستان

    کاخ باکینگهام

    یکی از برجسته‌ترین ساختمان‌های بریتانیا کاخ باکینگهام (Buckingham Palace) است که محل برگزاری رژه گارد سلطنتی است که یکی از پرطرفدارترین نمایش‌های باشکوه لندن است.در هر فصل در ساعت ۱۱:۳۰ صبح، جمعیت برای دیدن این رژه می‌آیند. این نمایش رنگارنگ و رایگان، با نظمی دقیق به همراه موسیقی اجرا می‌شود و از کاخ سنت جیمز (St James's Palace) عبور می‌کند، که شما می‌توانید این گروه رژه را دنبال کنید. کاخ باکینگهام در سال ۱۸۳۷ ساخته شد و از زمانی که ملکه به سلطنت رسید، محل - خاندان سلطنتی شد. اگر می‌خواهید بدانید ملکه در حال حاضر در کاخ ساکن است یا خیر، به پرچم بالای کاخ نگاه کنید اگر پرچم اصلی روز و شب برافراشته بود ملکه در کاخ است. البته در موقعیت‌های ویژه ملکه و خانواده سلطنتی روی بالکن مرکزی حضور پیدا می‌کنند.یکی از بهترین کلکسیون‌های آثار باستانی دنیا، موزه بریتانیا است که بیش از ۱۳ میلیون مصنوعات دنیای باستان را به نمایش گذاشته است. با قرار دادن آثاری از آشور، بابل، چین، اروپا و جاهای دیگر، خیلی سخت است که بدانیم از کجا  باید بازدید موزه را شروع کرد.  اما بیشتر گردشگران اول سراغ معروف‌ترین آثار این موزه می‌روند مانند: مرمر نماهای الگین (Elgin Marbles) بحث‌برانگیز از معبد پارتنون، رزتا استون (Rosetta Stone)، مجسمه غول پیکر رامسس دوم، مومیایی‌های مصری و مجموعه‌ای جذاب از نقره رومی قرن چهارم معروف به گنجینه میندوننال (Mildenhall).

    about 6 سال ago

  • فستیوال ها در انگلستان

    فستیوال‌ها به روش های مختلفی از جمله  با موسیقی و رقص، رنگ و غذا و مسابقات هیجان‌انگیز، موجودیت و زیبایی‌های یک شهر را جشن می‌گیرند. هر ساله تعداد زیادی جشنواره و فستیوال ها در انگلستان برگزار می‌شود که علاقه مندان زیادی را از سراسر بریتانیابه خود جذب می‌کند. در ادامه مطلب با ما همراه باشید تا با مشهورترین جشنواره ها و فستیوال ها در انگلستان آشنا شوید.

    تقویم روزهای تعطیل و فستیوال­ ها

    از تعطیلات عمومی، جشن‌های محلی و رخدادهای شناخته‌شده جهانی که در طول سال در بریتانیا برگزار می‌شوند، لذت ببرید.

    در تعطیلات عمومی که Bank Holidays’ نامیده می‌شود، اکثر مؤسسات و مراکز تجاری بریتانیا تعطیل هستند. تاریخ تعطیلات عمومی در انگلستان، ولز، اسکاتلند و ایرلند شمالی متفاوت است.

    برخی از رخدادهایی که به آن‌ها می‌پردازیم و نه همه آن‌ها، جزء مهم­ترین تعطیلات عمومی تقویم بریتانیا محسوب می­شوند که البته از مهم‌ترین رویدادهایی هستند که در طول سال در بریتانیا روی می‌دهند.

    تقویم

    ژانویه-فوریه

    ۱ ژانویه: شروع سال جدید

    رسم است که در نیمه‌های شب سال نو (۳۱ دسامبر) مردم به جشن و شادمانی بپردازند. جشن‌ها و مهمانی‌های متعددی در سراسر کشور برگزار می‌شود که جشن شب سال نو Hogmanay ادینبورو یکی از بزرگ‌ترینِ این جشن‌هاست. روز شروع سال نو تعطیل عمومی است. به همین خاطر تمام روز و حتی شب شاهد برپایی جشن­ هایی در سراسر بریتانیا هستیم.

    اواخر ژانویه ـ اوایل فوریه: سال نوی چینی

    در زمان برپایی جشن‌های سال نوی چینی، در بسیاری از شهرهای بریتانیا شاهد برپایی دکه‌های غذا، آتش‌بازی، رژه و رقص اژده ها هستیم. جشن سال نوی چینی در لندن، بزرگ‌ترین جشن این مناسبت است که در خارج از آسیا برگزار شده و سرشار از رنگ‌ها و صداها و البته بوها و عطرهای جذاب است.

    ۱۴ فوریه: روز ولنتاین

    در این روز معشوق خود را به شام دعوت کنید و به او کارت‌پستال ولنتاین، شکلات یا گل هدیه بدهید و این روز رمانتیک را جشن بگیرید. حتی اگر مجرد هستید، ممکن است یک کارت‌پستال بی‌نام‌ونشان از یک عاشق ناشناخته دریافت کنید.

    مارس ـ آوریل

    ۱۷ مارس: روز پاتریک مقدس

    این مناسبت که توسط گروه‌ها و جمع‌های ایرلندی در تمام دنیا جشن گرفته می‌شود، امروزه در بسیاری از شهرهای بریتانیا نیز به رویدادها و مناسبت‌های مخصوص روز پاتریک مقدس منجر شده­ است. لباس سبز بپوشید، گینس Guinness (نوشیدنی ایرلندی) بنوشید و با دوستانتان بیرون بروید و در جشن‌های مربوط به این روز حاضر شوید.

    مارس ـ آوریل: عید پاک

    دو تعطیلی عمومی در روزهای مربوط به عید پاک وجود دارد: جمعه خوب مقدس Good Friday و دوشنبه بعد از عید پاک Easter Monday. این روز مسیحی از قدیم‌الایام و به‌طور مرسوم با شام خانوادگی که معمولاً هم شامل بره بریان، به نشانه شروع بهار است همراه می­شود. یکی دیگر از رسوم خوشمزه این عید، تخم‌مرغ شکلاتی است و در این روزها، سوپرمارکت‌ها تخم‌مرغ شکلاتی را در سایزهایی مختلف عرضه می‌کنند، از سایز بسیار کوچک تا اندازه سر شما.

    مِی

    نخستین دوشنبه ماه مِی: تعطیلات عمومی اول مِی. فقط یک روز!

    آخرین دوشنبه ماه مِی: تعطیلات عمومی بهاری. یک روز تعطیل دوست‌داشتنی دیگر!

    ژوئیه ـ جولای

    ۲۱ ژوئیه: انقلاب تابستانی ـ بزرگ‌ترین روز و کوتاه‌ترین شب سال را در بنای یادبود کهن Stonehenge جشن بگیرید. در میان این بنای یادبود، رو به شمال شرقی بایستید و طلوع آفتاب را بنگرید که همچون یک آتش فروزان است، منظره‌ای که منشأ باورهای کفار و عاشقان خورشید است.

    اواخر ژوئیه: فستیوال گلاستنبری. تابستان در بریتانیا با فستیوال‌های موسیقی همراه است. فستیوال گلاستنبری که با حضور ۱۷۵.۰۰۰ نفر برگزار می‌شود، بزرگ‌ترین و معروف‌ترینِ این فستیوال ها در انگلستان است. گزینه‌های بسیاری برای لذت بردن از فصل فستیوال‌ها وجود دارد که فستیوال No.6 در ولز، فستیوال اسکاتلندی T in the park و تعداد بسیاری فستیوال مردمی که در جای‌جای کشور شکل می‌گیرند از آن جمله است.

    ژوئیه/جولای: عید فطر ـ که روز پایانی ماه رمضان است، توسط مجامع اسلامی بریتانیا جشن گرفته می‌شود. هر یک از این مجامع برنامه‌های مخصوص به خود را دارد، اما مجامع لندن و بیرمنگام، بزرگ‌ترین جشن‌ها و فستیوال ها در انگلستان را به صورت سازمان‌یافته برگزار می‌کنند.

    آگوست

    آگوست: فستیوال ادینبورو فرینج ـ این فستیوال که شامل ۵۰.۰۰۰ اجرا و ۳.۰۰۰ شُو می‌شود، طی سه هفته ماه آگوست برگزار می‌شود و به‌عنوان بزرگ‌ترین فستیوال هنری دنیا، دربرگیرنده فرم‌های بسیاری همچون استندآپ ­کمدی، رقص، تئاتر، نمایشگاه‌های هنری، سیرک، دکلمه، اپرا و غیره می‌شود.

    اواخر آگوست: کارناوال ناتینگ هیل ـ این کارناوال که در آخر هفته تعطیل عمومی آگوست برگزار می‌شود، بزرگ‌ترین کارناوال خیابانی اروپاست. به ۲ میلیون شرکت­ کننده در این کارناوال بپیوندید که در حین تماشای رژه‌های پرشور، مشغول رقص با موسیقی‌های کوبه‌ای کالیپسو و لذت بردن از غذاهای کارائیبی هستند.

    آخرین دوشنبه آگوست: تعطیل عمومی تابستان ـ این آخرین تعطیل عمومی فصل تابستان است و تا کریسمس هیچ تعطیلی عمومی دیگری در کار نخواهد بود. بیشترین بهره را از آن ببرید.

    اکتبر ـ نوامبر

    اکتبر: فستیوال هنری بلفاست ـ این فستیوال که با تمرکز بر هنر معاصر و البته با موضوعات بین‌المللی برگزار می‌شود، سالانه بهترین و سرشناس‌ترین هنرمندان جهان را به بلفاست می‌کشاند.

    ۳۱ اکتبر: هالوین ـ این جشن در اصل برخاسته از دین کهن سلتیکی است. شکل مدرن جشن هالوین امروزه در بریتانیا به‌شدت در حال فراگیرتر شدن است. در کنار دیدن جادوگران، هیولاها و ارواح که کودکان و بزرگسالانی در لباس مبدل هستند، از جشن لباس‌های جذاب هالوین در این شب عجیب‌وغریب لذت ببرید.

    اکتبر/نوامبر: دیوالی Diwali ـ فستیوال نور جوامع هندو، سیک و جین در شهرهای متعدد بریتانیا برگزار می‌شود. جشن خیابانی مفصلی که همراه با غذاهای سنتی، موسیقی، رقص و آتش‌بازی برگزار می‌شود، یکی از بزرگ‌ترین جشن‌های دیوالی است که در خارج از بریتانیا برگزار می‌شود.

    نوامبر: فستیوال هنری طغیان outburst  ـ این فستیوال که اکنون در دهه دوم عمر خود به سر می‌برد، نمایشگاه سالانه‌ای است که به انسان‌های LGBTQ+ با هر پیش‌زمینه‌ای، این امکان را می‌دهد که برای داستان‌ها و ایده‌های خلاقانه خود جایی بیابند.

    ۵ نوامبر: شب آتش‌بازی ـ این جشن نشانگر سالگرد نقشه گای فاکس‌ در ۱۶۰۵ برای آتش زدن خانه لردها است. لباس گرم بپوشید و به تماشای یکی از هزاران رویداد شب آتش‌سوزی در بریتانیا بشتابید و از جلوه تماشایی این آتش‌ها لذت ببرید.

    دسامبر

    دسامبر: حنوکا ـ مجامع یهودیان بریتانیا، حنوکا یا فستیوال نورها را جشن می‌گیرند. منوره Menorah (شمعدان چندشاخه روشن در حین جشن حنوکا) میدان ترافالگار لندن، بزرگ‌ترین منوره اروپا به شمار می‌رود.

    ۲۵ و ۲۶ دسامبر: روز کریسمس و روز هدیه Boxing Day ـ کریسمس در بریتانیا یک جشن بسیار بزرگ است. آماده‌سازی این جشن از هفته‌ها قبل شروع می‌شود و شامل بازارهای کریسمس، مهمانی‌ها، درخت‌ها، هدایا و کلوچه‌های گوشت‌دار است که در جشن‌های دسامبر، نقش اصلی را ایفا می‌کنند. روز کریسمس یک روز تعطیل عمومی است، مثل روز بعد از آن ـBoxing Dayـ که مردم وقتشان را کنار دوستان و خانواده ­شان می‌گذرانند.

    about 6 سال ago

  • سلامتی و ایمنی در انگلستان

    تمام دانشجویان بین الملل به مدت بیش از شش ماه تحت پوشش درمانی رایگان (NHS) می باشند که نگرانی دانشجویان را در مورد هر گونه صورتحساب درمانی در هنگام تحصیل در بریتانیا بر طرف می کند

    خدمات پشتیبانی در بریتانیا

    دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی بریتانیا دارای سیستم پشتیبانی ممتازی هستند که شامل دفتر دانشجویان بین الملل ، جامعه دانشجویان بین الملل، پشتیبانی آکادمیک،پشتیبانی مشاوره و راهنمایان شخصی می باشد.

    سلامتی و خوشی در پردیس های بریتانیا

    پردیس های دانشگاهی با فعالیت های ورزشی و اجتماعی بسیار زنده و شلوغ هستند. در بسیاری ازاین پردیس ها یا در نزدیکی آنها بنا به نیاز دانشحویان امکانات ورزشی عالی ،کلوپ ها و رستورانهایی موجود است.این راهی ست تا دانشجویان انگلیسی و دانجویان سایر گشورها با ه ملافات کرده و با شیوه متفاوت زندگی و فرهنگی آشنا شوند.

     

    about 6 سال ago

  • جغرافیای انگلستان

     كشور انگلستان با 244046 كيلومتر مربع وسعت معادل 93600 مايل مربع (هفتاد و چهارمين كشور جهان) در نيمكره شمالي، در غرب قاره اروپا، در شرق اقيانوس اطلس شمالي، در كنار درياي مانش از سمت جنوب، درياي شمال از مشرق و درياي ايرلند در مغرب، واقع شده و متشكل از دو قسمت اصلي است كه نصف النهار مبداء از جنوب شرقي آن (ناحيه گرينويچ در حومه لندن) مي گذرد. قسمتي از انگلستان (در ايرلند شمالي) با جمهوري ايرلند(ايرلند جنوبي) مرز مشترك دارد. سرزمين بريتانيا از مساحتي معادل كشور نيوزيلند و نيمي از خاك كشور فرانسه برخوردار ميباشد. اين سرزمين از چشم اندازهاي مختلفي برخوردار بوده و سهم عمده اراضي آن ، به جز مناطق شمالي و جنوب غربي، نسبتا مسطح و كم ارتفاع است و اين درحالي است كه بيشتر قسمتهاي ولز و اسكاتلند از سرزمينهاي كوهستاني متشكل مي گردد. به طور كلي مي توان گفت كه كشور انگلستان به ناحيه اي كوهستاني در شمال و غرب و ناحيه اي پست در شرق قابل تقسيم است كه دهانه رودخانه اگز (اگزتر) درجنوب غربي و رودخانه تيس (تي سايد) درشمال شرقي، تا حدودي مرز بين اين مناطق را مشخص مي نمايد. آب و هواي بريتانيا ، اگر چه بسيار متغير بوده و در تمام مواقع سال باراني است، معمولا ملايم و معتدل است. آب و هواي غرب كشور مرطوب و ملايم تر از شرق كشور است، درحاليكه شمال غربي مرطوبترين ناحيه كشور است. اسكاتلند و شمال كشور نيز از زمستان هاي سختي برخوردار بوده و از بارش برف زمستاني فراواني برخوردار مي باشند. جنوب شرقي كشور نيز از بهترين و گرمترين آب و هوا برخوردارمي باشد و اين درحاليست كه حتي دراين قسمتها نيز امكان بروز زمستانهاي طولاني، سرد و پربارش وجود دارد.متوسط درجه حرارت درماه ژانويه4درجه سانتيگراد (معادلF 39 )و طي ماه ژوئيه18درجه سانتيگراد(معادلF64)مي باشد. اگرچه ممكن است در تابستان درجه حرارت در جنوب شرقي بر26درجه سانتيگراد (F 79)بالغ گردد.

    about 6 سال ago

  • درباره انگلستان

    بریتانیای کبیر از چهار ایالت انگلیس (در جنوب) ، اسکاتلند (در شمال) ، ویلز در (جنوب غربی) و ایرلند شمالی (در شمال جزیره ایرلند) تشکیل گردیده است. پایتخت بریتانیا و انگلیس شهر لندن است و شهرهای مهم آن منچستر، بیرمنگام، نیوکاسل، لیدز، برادفورد، لیورپول، شفیلد و ... هستند .مرکز اسکاتلند شهر ادینبورو و شهر های مهم آن گلاسکو و ابردین هستند . مرکز ایالت ویلز شهر کاردیف و مرکز ایرلند شمالی شهر بلفاست است . شایان ذکر است که هر چهار ایالت تا سال 1998 از نظر سیستم آموزشی تحت نظارت مجلس عوام مستقر در لندن بودند اما با تصویب لایحه جدایی ایالات و خودمختاری آنها در بعضی زمینه ها و تشکیل مجالس جداگانه سه ایالت دیگر، دارای قوانین جداگانه و مختص ایالت خود گردیدند.

    about 6 سال ago

  • لندن

    لندن، پایتخت انگلیس است که 2000 سال قبل توسط رومی ها با نام Londinium پایه ریزی شد. این شهر برای قرن های متوالی بزرگ ترین شهر اروپای غربی بود. حتی در سال 1700 میلادی، بیش از 575,000 نفر در این شهر زندگی می کردند. برخی از مکان های دیدنی این شهر عبارت اند از:

    بیگ بن Big ben

    برج ساعت کاخ وست مینستر، که با نام بیگ بن شناخته می شود، یکی از معروف ترین نشانه های لندن است . در زمان ساخت برج در سال 1858 ، ساعت آن بزرگترین ساعت در جهان بود

    تاور بریجTower Bridge  

    تاور بریج لندن، یکی از شناخته شده ترین پل ها در جهان است . با وجود اینکه در زمان ساخت این پل در سال 1894 بسیاری از افراد از آن ابراز تنفر می کردند، ولی این پل به سرعت تبدیل به یکی از محبوب ترین نقاط دیدنی لندن شد.   

    برج لندن Tower of London

    برج لندن در پایان قرن یازدهم توسط ویلیام فاتح ساخته شد. در این قلعه کلکسیون معروفی از جواهرات ، از جمله تاج دولت شاهنشاهی، قرار گرفته است.     

    چشم لندن London Eye

    چشم لندن یک چرخ و فلک غول پیکر در مرکز لندن است. از زمان افتتاح آن در سال 2000، "پرواز" 30 دقیقه ای آن، منظره ای عالی و 360 درجه از لندن را در اختیار بازدید کنندگان قرار می دهد.     

    پارلمان (Houses of Parliament)

    خانه های پارلمان ، مکان دو مجلس پارلمان بریتانیا ، در سال 1870 ساخته شد. این ساختمان بسیار عظیم، بیشتر به خاطر برج ساعت نمادین خود (big ben) شناخته شده است.

     سیرک پیکادیلی (Piccadilly Circus)

    سیرک پیکادیلی، یکی از شلوغ ترین میدان های لندن است . معروفیت اصلی این میدان شلوغ و پر جنب و جوش ، بیشتر به خاطر بیلبورد های تبلیغاتی و مجسمه اروس موجود در آن است.

    کلیسای جامع سنت پل (St. Paul's Cathedral)

    کلیسای جامع با شکوه سنت پل بین سال های 1675 و 1711 توسط کریستوفر رن ساخته و تبدیل به دومین کلیسای بزرگ جهان شد; تنها گنبد کلیسای سنت پیتر در رم از این کلیسا بزرگ تر بود.

    کاخ باکینگهام (Buckingham Palace)

    کاخ باکینگهام، یکی از محبوب ترین جاذبه های توریستی لندن بوده و معروف ترین کاخ در لندن است. این قصر هنوز به عنوان محل - رسمی ملکه استفاده می شود.

    میدان ترافالگار (Trafalgar Square)

    بزرگترین میدان در لندن ، همنام نبرد ترافالگار _که در آن ناوگان انگلیس فرانسوی ها را شکست دادند_ نام گرفته است . ستون مرکز این میدان، به افتخار دریاسالار نلسون که این جنگ جراحتی کشنده برداشت بنا شده است.

    گرکِن (Gherkin)

    گرکن ، یک آسمان خراش 41 طبقه ای است که  در سال 2004 در مرکز مالی لندن ساخته شد. این ساختمان چندین جایزه برای طراحی منحصر به فرد خود دریافت کرد.

    پارک هاید (Hyde Park)

    هاید پارک که یکی از معروف ترین پارک ها در جهان است، یک منطقه سبز بزرگ در مرکز لندن می باشد. این پارک که برای اولین بار در سال 1627 برای استفاده عموم باز شد،  دارای مقدار زیادی فضای باز، یک دریاچه بزرگ، و تعداد زیادی بناهای تاریخی است.

    صومعه وست مینستر (Westminster Abbey)

    ساخت و ساز صومعه وست مینستر در سال 1050 آغاز شده و حدود 8 قرن  به طول انجامید. این صومعه مکان دفن پادشاهان ، دانشمندان، و هنرمندان معروف زیادی است.

    مادام توساود/توسو (Madame Tussauds)

    موزه چهره های مومی مادام توساود، از زمان بازگشایی در سال 1835، چهره های مومی زیادی را در خود جای داده است. این موزه در حال حاضر یکی از محبوب ترین جاذبه های شهر لندن است.

    هارودز Harrods)

    معروف ترین فروشگاه طبقاتی لندن، یک بهشت خرید لوکس است . فضای داخلی زیبا و محصولات بسیار متنوع این فروشگاه، حتی افراد بیزار از خرید را نیز تحت تاثیر قرار خواهد داد.

    باغ کاونت (Covent Garden)

    این میدان قدیمی، در سابق مکان بزرگ ترین فروشگاه میوه و سبزیجات انگلیس بود، ولی در حال حاضر تبدیل به یک مکان خیلی محبوب برای خرید، غذاخوری و تفریح شده است.

    سیتی The City

    سیتی ، مرکز تاریخی لندن ، در حال حاضر تبدیل به مرکز مالی لندن شده است.  در این منطقه، چند آسمان خراش دیدنی، کلیسای جامع سنت پل، و چند ساختمان تاریخی جالب دیگر را می توان یافت.

    موزه بریتانیا (British Museum)

    بزرگترین موزه لندن، یکی از قابل توجه ترین های مجموعه های باستان شناسی در جهان را در خود گنجانده است . گالری پارتنون و کلکسیون قابل توجه آثار مصر برخی از برجسته ترین این نمونه ها هستند.

    تئاتر گلوب (Globe Theatre)

    تئاتر گلوب، بازسازی ساختمان تئاتر اصلی قرن شانزدهمی آن است که برای ارتباط آن با شکسپیر شناخته شده بود و در سال 1613 به آتش کشیده شد.           

    پل ملنیومMillennium Bridge 

    پل هزاره (ملنیوم) در سال 2000 بر فراز رودخانه تیمز ساخته شد. این پل عابر پیاده، کلیسای جامع سنت پل را به گالری مدرن تیت در حاشیه جنوبی لندن متصل می کند.

    باغ های کنزینگتون (Kensington Gardens)

    در این پارک بزرگ در مرکز لندن، کاخ کنزینگتون و یک مجسمه برنزی از پیتر پن  قرار دارد. این پارک که در اصل یک پارک خصوصی بود، در سال 1841 برای استفاده عموم افتتاح شد.

     

    about 7 سال ago

  • بریستول

    تاریخ شهر بریستول

    بریستول اتحادیه‌ای خودمختار و بخشی سنتی در جنوب غربی انگلستان و در ۱۶۹ کیلومتری غرب لندن جای دارد. در سرشمای سال 2016  جمعیتی حدود 449300 نفر دارد. شهر بریستول از لحاظ جمعیتی شهر ششم انگلستان و هشتم بریتانیا  و پرجمعیت ترین شهر در جنوب انگلستان پس از لندن است. از مردم شهر Bristol به Bristolians یاد میشود. این شهر هم مرز با مناطق  North Somerset ،  South Gloucestershireو شهر تاریخی Bath در سمت جنوب شرقی  و شهر  Gloucester در  شمال شرق است.

    شهر بریستول در سال 1155 منشور سلطنتی را دریافت و در سال 1373 تبدیل به یک شهر شد. ما بین قرن 13 الی 18 شهر بریستول در اخذ مالیات جزء چهار شهر London)،  York و (Norwich. در انگلستان بود. شهر بریستول در طول انقلاب صنعتی توانست از شهر های منچستر، لیورپول و بیرمنگام پیشی بگیرد.

    شهر بریستول یک مکان برای شروع سفرهای اولیه اکتشاف به سرزمین های جدید بود. در سال 1497 یک کشتی از بریستول اولین وایکینگ ها را از اروپا به سمت سرزمین  آمریکای شمالی راهی کرد. در سال 1499 ویلیام وستون، یک تاجر از شهر بریستول بود که به منظور اکتشاف به سمت شمال آمریکا رهسپار شد و  از آن زمان به بعد بندر بریستول به بندرگاه مرکزی شهر منتقل گردید.

    اقتصاد مدرن بریستول بر اساس فضای خلاق، الکترونیک و هوافضا ساخته شده و اسکله مرکزی شهر بر اساس میراث فرهنگی توسعه پیدا کرده است. این شهر دارای دو دانشگاه University of the West of England و University of Bristol   و انواع سازمان های هنری، ورزشی و ... از قبیل Royal West of England Academy, Arnolfini , Spike Island , Ashton Gate و ورزشگاه Memorial می باشد.

    شهر بریستول از طریق زمین ، دریا ، هوا با لندن و دیگر شهر ها به وسیله ایستگاه های قطار ، فرودگاه بریستول و ... متصل گردیده است.
    در سال 2009 شهر بریستول به عنوان یکی از 10 شهر توریستی انتخاب گردید. در سال 2014 روزنامه The Sunday Times  هر بریستول را به عنوان بهترین شهر بریتانیا برای زندگی انتخاب کرد  و همچنین در سال 2015 برنده جایزه "پایتخت سبز اروپا" از اتحادیه اروپا شد.

    بریستول، شهری دانشگاهی با جوی جوان‌پسند است و یکی از شهرهایی است که امکان صرفه‌جویی در هزینه‌های سفر، در آن به راحتی فراهم است. از بازدید از موزه‌ها و کلیساهای جامع رایگان گرفته تا هزینه‌های پایین حمل‌و‌نقل و جابه‌جایی در شهر.

    بریستول یکی از مهم ترین شهرهای بریتانیا در جنوب غرب است و در سطح بین المللی به عنوان یکی از مهم ترین مکان های پژوهشی بریتانیا شناخته شده است. اقتصاد بریستول در طول رکود اقتصادی، نسبتا انعطاف پذیر بوده و به عنوان یک مرکز اقتصادی به سرعت رشد یافته است و در سال های آینده به ثمر می رسد. اهمیت سهم بریستول در رشد آینده اقتصادی بریتانیا را این حقیقت نشان می دهد که این شهر در خارج از لندن، بین سال های 1998 تا 2008 بالاترین سطح از رشد اشتغال را در بخش خصوصی داشته است.

     

    نقشه بریستول

    آب و هوا

    آب و هوای بریستول، مانند سایر نقاط بریتانیا غیر قابل پیش بینی است. بریستول واقع در جنوب غرب کشور و عمدتا توسط Exmoor و تپه های Mendip احاطه شده و در واقع یکی از گرمترین شهرهای بریتانیا است. روزهای تابستانی آن معمولا آفتابی و گرم است، در حالی که زمستان های سرد و مرطوبی دارد. هرچند روزهای تابستانی بریستول می تواند ابری و مرطوب آغاز شود و روزهای زمستانی هم می تواند سرد و خشک باشد.


    جاذبه‌های گردشگری و دیدنی‌های شهر بریستول

    این پل، یکی از شناخته‌شده‌ترین جاذبه‌های گردشگری بریستول است. این پل معلق روی یک رود ساخته شده است و البته برای کسانی که از ارتفاع می‌ترسند، جالب‌توجه نخواهد بود. این پل، چشم‌انداز وسیع و زیبایی از رود و پارک‌ها و ساختمان‌های اطرافش در مقابل دیدگان شما به نمایش می‌گذارد.

    استفاده از تورهای Pirate Walks
    این تورهای کوتاه همراه با راهنما، شما را به بندرگاه تاریخی و قدیمی‌ترین محله‌های بریستول می‌برند. در این تورها، شما با تاریخ این شهر در قرن‌های شانزدهم تا هجدهم میلادی آشنا می‌شوید. این تورها ۱۰ پوند هزینه دارند که البته ارزشش را خواهد داشت و درباره‌ی بریستول، چیزهای زیادی یاد خواهید گرفت.
     

    این کشتی که در بندرگاه واقع شده، اولین کشتی بخار مسافربری جهان بوده است. بلیط بازدید از این موزه ۱۴ پوند است که دیدن آن خالی از لطف نیست.

     

    بازدید از خیابان King

    این خیابان، محله‌ای تاریخی و شگفت‌انگیز در شهر بریستول است. در گذشته اینجا مکانی بوده که قایق‌ها بعد از سفرشان از ولز جنوبی در آن لنگر می‌انداختند. اکنون این خیابان، مرکز بخش تئاتری شهر است.
     

    نگارخانه‌ی هنر و موزه‌ی بریستول

    این موزه به دلیل در اختیار داشتن مجموعه‌ی متنوعی از باستان‌شناسی گرفته تا بقایای دایناسورها، ارزش دیدن خواهد داشت. این بزرگ‌ترین موزه‌ی منطقه و البته رایگان است.
     

    گردشگری و هنر در بریستول

    هنر در بریستول طیف گسترده ای شامل موسیقی، تئاتر و هنرهای تجسمی، ویدئو و فیلم، عکاسی و ... را در بر می گیرد. آنها نقش مهمی در شهرها ایفا کرده و فرصت های واقعی را برای دور هم جمع مردم، نوآوری ، خلق کردن و شرکت در زندگی اجتماعی دعوت می کند. از ساختمان های معاصر گرفته تا سینما و هنرهای زیبای بین المللی، بریستول میزبان برخی از مهم ترین رویدادهای فرهنگی بریتانیا است.

    بریستول از تاریخچه و میراث قدیمی برخوردار میباشد که رد پای آن را می توان در بسیاری از موزه ها یافت M Shed یکی از موزه های مهیج و ابتکاری جدید در بریستول با فضایی نمایشگاهی است. خانه تاریخی و موزه آموزشی درQueen Anne  ، منزل ادوار جنر، کاشف واکسن آبله در این شهر استموزه ها و گالری های هنری بریستول برخی از مجموعه های فوق العاده هنری، باستان شناسی، مصر شناسی و تاریخ طبیعی را به نمایش گذاشته اند که در ساختمان با شکوه آن واقع شده است.

     

     

     

     

     

    about 8 سال ago

  • لیورپول

    آلبرت داک
    آلبرت داك یا بارانداز آلبرت، یكی از بزرگترین جذابیت‌های توریستی لیورپول است و از حدود ٣ هكتار آب تشکیل شده كه با ساختمان‌های چدنی و آجری و چندین انبار عظیم احاطه شده‌اند. آلبرت داك در زمان خودش (سال ١٨٤٦) تحول خیلی مهمی محسوب می‌شده چون هم اولین انبار ضدحریق جهان بوده‌، و هم كشتی‌ها می‌توانستند مستقیماً بارشان را در انبار خالی كنند یا از انبار بار بزنند. مجموعه‌ی آلبرت داك در فهرست میراث جهانی یونسكو هم ثبت شده و در انگلستان، یکی از پر بازدیدترین مراكز توریستی خارج از لندن به شمار می‌رود. 
    از جمله دیدنی‌های آلبرت داك می‌توان به موزه‌ی دریایی مِرزیساید، گالری تیت لیورپول و موزه‌های بیتلز و برده‌داری اشاره کرد. تعداد زیادی رستوران‌، كافه و فروشگاه‌های مخصوص سوغاتی و این‌جور چیزها هم آن‌جا وجود دارد. از مركز شهر تا آلبرت داك، پیاده بیشتر از چند دقیقه راه نیست. 
    نشانی اینترنتی: www.albertdock.com

    موزه‌ی بیتلز 
    اگر شما هم جزو طرافداران مشهورترین گروه راک‌اندرول جهان باشید، احتمالاً می‌دانید که این گروه، کار خود را در دهه‌ی ١٩٦٠ در لیورپول شروع کرد. با وجود این که دیگر عملاً گروه بیتلز وجود ندارد و دو نفر از آن چهار نفر دیگر زنده نیستند، آلبوم‌های موسیقی‌اش هنوز هم طرفداران خود را دارد و تماشای استودیویی كه آنها آهنگ‌هایشان را در آن ضبط می‌كردند، اولین گیتار جورج هریسن و یك عالمه یادگاری و خاطره‌ی به جا مانده‌ی دیگر از این گروه محبوب، بسیار هیجان‌انگیز خواهدبود. 
    نشانی اینترنتی:‌ www.beatlesstory.com

    تالار سنت جورج 
    خیلی از انگلیسی‌ها و غیرانگلیسی‌ها عقیده دارند که این بنای عظیم، زیباترین ساختمان لیورپول و بهترین بنای نئوكلاسیك غرب اروپاست. ساختمان تالار سنت‌ جرج در سال ١٨٥٤ به عنوان مجموعه‌ای شامل دادگاه و سالن موسیقی ساخته شد؛ حالا اینكه این دو كاربرد چه ارتباطی به هم دارند، خدا می‌داند. به هر حال، حیف است كه زیبایی نفس‌گیر این بنا را تماشا نکنید. 
    نشانی اینترنتی: www.stgeorgesliverpool.co.uk

    گالری هنر واكر 
    گالری هنر واکر، با داشتن یکی از بزرگ‌ترین مجموعه‌های هنری انگلستان، بهترین گالری شهر لیورپول است. این گالری بخشی از موزه‌ی ملی لیورپول محسوب می‌شود و لقب گالری ملی شمال (طبعاً منظور شمال انگلستان است) را به خود اختصاص داده است. در این گالری مجموعه‌ی ارزشمندی از آثار هنری نگهداری می‌شود كه قدمت برخی از آنها به قرن چهاردهم می‌رسد. بیشتر آثار مربوط به سبك پیش رافائلی، هنر مدرن انگلیسی و مجسمه‌سازی هستند. البته در این گالری نمایشگاه‌های موقتی از آثار معاصر هم برگزار می‌شود.
    نشانی اینترنتی: www.liverpoolmuseums.org.uk/walker

    موزه‌ی جهانی لیورپول 
    با داشتن مجموعه‌هایی از تاریخ طبیعی، علوم و تكنولوژی، یکی از غنی‌ترین موزه‌های انگلستان است و تنها آسمان‌نمای رایگان این کشورهم در آن وجود دارد. این موزه‌ بسیار سرگرم‌كننده است و چهار بخش عمده دارد: انسان، طبیعت، زمین و فضا. 
    نشانی اینترنتی: www.liverpoolmuseums.org.uk/wml

    كلیساهای جامع
    لیورپول دو كلیسای جامع دارد كه در دو سر خیابان هوپ واقع شده‌اند. كلیسای جامع متروپولیتن مسیح که در انتهای شمالی خیابان قرار دارد، در سال ١٩٦٧ ساخته شده و معماری بسیار جالب آن، یك خانه‌ی سرخپوستی عظیم بتنی را در ذهن تداعی می‌کند. تماشای سقف شیشه‌ای رنگی این کلیسا، در روزهای آفتابی لذت زیادی دارد. 
    نشانی اینترنتی:‌ www.liverpoolmetrocathedral.org.uk

    كلیسای جامع لیورپول، دومین کلیسای جامع این شهر است که در انتهای جنوبی خیابان هوپ واقع شده و بزرگترین كلیسای انگلستان و بزرگ‌ترین کلیسای جامع آنجلیکن در دنیا به شمار می‌رود. معماری این كلیسا، یكی از شاهكارهای گیلبرت اسكات، معمار مشهور انگلیسی و مبتکر طرح باجه‌های تلفن قرمز معروف لندن است. 
    نشانی اینترنتی: ‌www.liverpoolcathedral.org.uk

    غذا و باقی قضايا

    در لیورپول رستوران و كافه زیاد پیدا می‌شود؛ به‌خصوص در محله‌ی روپ‌واكس، خیابان‌های هارد‌من و هوپ، خیابان نلسون وسط محله‌ی چینی‌ها و لارك لین.

    اسكاوز (Scouse) یكی از غذاهای مشهور لیورپول است. البته این غذا در اصل به كشورهای اسكاندیناوی بازمی‌گردد و در واقع یادگار دریانوردان نروژی است كه در قرن‌های ١٨ و ١٩ به لیورپول می‌آمده‌اند. اسكاوز یك‌جور خوراك گوشت است، در لیورپول به روش‌های مختلف طبخ می‌شود و تمام‌شان خوشمزه‌اند! اصل غذا، برش‌های گوشت (معمولاً بره یا گوسفند) است با هویج و سیب‌زمینی فراوان كه باعث می‌شود خوراك حسابی لعاب داشته باشد. سایر مواد را آشپز غذا، به سلیقه‌ی خودش اضافه می‌کند.

    چارسوق

    در مناطق خرید لیورپول، همان فروشگاه‌های بزرگ و زنجیره‌ای سایر شهرهای بزرگ انگلستان هم پیدا می‌شوند؛ اما اگر دنبال چیزهای خاص‌تری می‌گردید، ‌یكی از جاهای مناسب برای خرید و گشت و گذار، گرند سنترال است. این مركز خرید، حدود ٤٠ مغازه دارد كه در آنها از لباس‌های عجیب و غریب گرفته تا اسباب و اثاثیه‌ی دست دوم می‌فروشند. فروشگاه‌های خیابان بولد هم برای این منظور مناسب‌اند. 

    لیورپول وان در خیابان پارادایز بزرگ‌تر از آن است كه به‌اش بگوییم مركز خرید و عبارتی مثل ناحیه‌ی خرید مناسب‌تر به نظر می‌رسد! فروشگاه‌های زنجیره‌ای، بوتیك‌های شیك، رستوران و پارك و وسایل تفریح و سرگرمی از همه رقم در لیورپول وان وجود دارند. اطلاعات بیشتر را می‌توانید در این وب‌سایت پیدا كنید: www.liverpool-one.com/website

    اگر از محصولات دست‌ساز با طراحی‌های خاص و منحصر به فرد خوشتان می‌آید، پیشنهاد می‌كنیم سری به مركزخرید بلوكوت بزنید. حتماً چیزهای جالبی پیدا خواهید كرد. برای اطلاعات بیشتر به این سایت مراجعه كنید: www.thebluecoat.org.uk

    رفت و آمد

    اجاره‌كردن ماشین در لیورپول نه تنها كاربرد آن‌چنانی ندارد، بلكه چندان هم به صرفه نیست؛ مخصوصاً این كه جای پارك به سختی پیدا می‌شود و هزینه‌ی پاركینگ هم خیلی بالاست. اما به هر حال اگر هم ماشین كرایه كردید، حواستان باشد كه اشیاء باارزشی داخل ماشین نگذارید كه احتمال دزدی زیاد است.

    مركز شهر لیورپول آن‌قدر وسیع نیست كه نتوانید پیاده آن را بگردید؛ اما اگر اهل پیاده‌روی نیستید، تاكسی‌ و اتوبوس فراوان است. در مركز شهر، اتوبوس‌ها مرتباً از ایستگاه وان (Liverpool ONE Bus Station ) و میدان كویین به سمت سایر نقاط شهر حركت می‌كنند. در هر دوی این ایستگاه‌ها افرادی مستقر هستند كه بتوانید از آنها راهنمایی بگیرید كه كدام اتوبوس را سوار شوید. از همان‌جا هم می‌توانید بلیت‌های سیو‌اوی، سولو و تریو را خریداری كنید. با بلیت سیو‌اوی، می‌توانید در یك روز به طور نامحدود از اتوبوس و قطار استفاده كنید، بلیت‌های سولو فقط مخصوص اتوبوس هستند و بلیت‌های تریو برای اتوبوس، قطار و قایق قابل استفاده‌اند.

    جشنواره‌‌ها و رويدادها

    بسیاری از جشنواره‌ها و فستیوال‌های مهم لیورپول در فصل تابستان برگزار می‌شوند و اگر بتوانید برای یک سفر تابستانی به این شهر برنامه‌ریزی کنید، برنامه‌های هیجان‌انگیزی در انتظار شماست.

    جشنواره‌ی اینتری
    یك مسابقه‌ی اسب‌دوانی سه روزه است كه شهرت جهانی دارد و هر سال، در اولین شنبه‌ی ماه آوریل افتتاح می‌شود.
    نشانی اینترنتی: www.aintree.co.uk

    جشنواره‌ی نمایش‌های كمدی لیورپول 
    در طول دو هفته، نمایش‌های شاد و كمدی، اعم از داخلی و خارجی، در گوشه و كنار شهر اجرا می‌شود. زمان این جشنواره معمولاً اواسط ماه ژوئیه است.
    نشانی اینترنتی: ‌http://liverpoolcomedyfestival.com

    جشنواره‌ی خیابانی بین‌المللی مِرزیساید
    در اواسط ژوئیه، جشنواره‌ی بی‌نظیر فرهنگ‌های اقصی نقاط جهان، در خیابان‌های لیورپول برپا می‌شود. در طول سه‌هفته‌ی جشنواره، موسیقیدان‌ها و هنرمندان دیگر، از چهار گوشه‌ی دنیا به اجرای برنامه‌هایشان می‌پردازند. 
    نشانی اینترنتی: www.brouhaha.uk.com

    جشنواره‌ی موسیقی الكتیكا 
    یك جشنواره‌ی یك روزه با انواع سبک‌های موسیقی؛ از فولكلور گرفته تا سبك‌های آلترناتیو. این جشنواره در اواسط ماه آگوست برپا می‌شود.
    نشانی اینترنتی: www.visitsthelen.com

    جشنواره‌ی موسیقی خیابانی متیو 
    این جشنواره‌ی موسیقی پرطرفدار، بزرگترین مراسم بزرگداشت بیتل‌ها در سراسر جهان است و هر سال در هفته‌ی آخر ماه آگوست در لیورپول برگزار می‌شود. 
    نشانی اینترنتی: www.mathewstreetfestival.org

    برای مسافر ايرانی

    رستوران‌های ایرانی

    مسجدها

    برنامه کودک

    بیشتر موزه‌های آلبرت داك، به‌خصوص موزه‌ی دریایی مِرزیساید برای بچه‌ها جذاب‌اند. در آلبرت داک چند تا قایق هم هست كه بچه‌ها می‌توانند سوار بشوند. برنامه‌ی دیگری که در این بارانداز بچه‌ها و بزرگسالان را به یک اندازه سرگرم می‌کند، تور زیردریایی مربوط به دوران جنگ جهانی دوم است که تا اعماق آب‌های بارانداز پایین می‌رود. 
    نشانی اینترنتی: www.theyellowduckmarine.co.uk

    بر و بچه‌های طرفدار فوتبال، مخصوصاً آنهایی كه از تیم لیورپول خوش‌شان می‌آید، حتماً از پا گذاشتن روی زمین چمن ورزشگاه، لذت می‌برند.
    نشانی اینترنتی: www.liverpoolfc.tv

     

    در دو روز
    اول از همه به آلبرت داك بروید و موزه‌های تیت، موزه‌ی دریایی مِرزیساید و مهم‌تر از همه موزه‌ی بین‌المللی برده‌داری را ببینید. احتمال دارد با دیدن موزه‌ی برده‌داری کمی ناراحت شوید، پس برای تغییر حال و هوا هم كه شده، به سراغ گروه افسانه‌ای بیتل‌ها بروید و از موزه‌ی بیتلز بازدید کنید. بعد از آن، نوبت به خرید در خیابان متیو و لیورپول وان می‌رسد. از گشتن در صدها مغازه‌ی لیورپول وان که خسته شدید، وقت شام در یك رستوران عالی‌ مثل London Carriage Works است. پیشنهاد می‌كنیم روز دوم را بگذارید برای دیدن كلیساهای جامع، موزه‌ی جهانی لیورپول و گالری هنر واكر.

    در چهار روز
    روز سوم را می‌توانید بگذارید برای تور زیردریایی در آلبرت داک؛ بعد اگر دوست داشتید، می‌توانید به تماشای خانه‌های كودكی جان لنون و پل مك‌كارتنی بروید و از ورزشگاه تیم فوتبال لیورپول هم بازدید کنید. اگر فرصت كردید، سری هم به Aintree racecourse بزنید كه محل برگزاری مسابقات پرطرفدار اسب‌سواری است.

    about 9 سال ago

  • لندن

    شهر لندن، مخلوطی از یک شهر جهان سومی و یک شهر کاملا پیشرفته است. مساحت شهر نزدیک به یک‌هزار و 500 کیلومتر مربع است و جمعیت آن به 7 میلیون نفر می رسد.مردم شهر لندن همانند سایر هموطنانشان به زبان انگلیسی صحبت می کنند، با این حال احتمال دارد مردم  شهرهای دیگر  انگلستان برای ارتباط با اهالی این شهر به مشکل بربخورند.اصولا در انگلستان و در نواحی مختلف آن، لهجه‌ها کاملا با یکدیگر متفاوت است و مردم هر منطقه با لهجه‌ای که مخصوص خودشان است، صحبت می کنند.

    تاریخ شهر

    لندن شهری باستانی به شمار می‌رود. در تاریخ با این که نشانه‌هایی از - انسان‌ها در این منطقه پیش از رومی‌ها دیده می‌شود، اما اولین بار که نام این شهر در منابع تاریخی دیده می‌شود مربوط به دوران پس از فتح بریتانیا توسط روم می‌شود.

    این شهر توسط رومی‌ها با نام لاندینیوم بنا شد و 17 سال با این نام زنده بود. در سال 61 پس از میلاد این شهر در حمله قبایل بومی با خاک یکسان شد.

    دسن

    more

      موزه‌ تیت مدرن - لندن / موزه علوم لندن / مترو لندن / فرودگاه هیثرو لندن / تاور بریج / هتل جاسوسان / کتابخانه بریتانیا / بنای استون هنج / برج شارد /

    more  المپیک 2012 لندن / مرکز ورزش‌های آبی دهکده المپیک لندن / پارک المپیک لندن / پارالمپیک لندن / ورزشگاه المپیک لندن، مرکز ورزش‌های آبی، مرکز هاکی،سالن بسکتبال، سالن هندبال، سالن سرپوشیده ولوپارک، ورزشگاه او 2 و سالن واترپولو.

    دسن

    در سده دوم پس از میلاد لندن رومی حدود 60 هزار نفر جمعیت داشت. اما با افول قدرت امپراتوری روم این شهر کم‌کم از سوی ساکنانش ترک شد و در قرن 5 پس از میلاد بسیاری از ساکنانش آن را ترک گفته بودند.

    در سده ششم میلادی، آنگلوساکسون‌ها شهر دیگری درکنار لاندینیوم ساختند و آن‌را لاندنویک نام‌ نهادند. این شهر هم در سال  851 توسط وایکینگ‌ها با خاک یکسان شد.

    بیست سال بعد از آن آلفرد کبیر شاه جدید انگلیس صلح برقرار کرد و این شهر را دوباره به درون دیوارهای دفاعی لندن رومی منتقل کرد. این شهر پس از آن ایلدویچ نام گرفت که به معنای شهر قدیمی بود.

    این شهر تا قرن ده دوباره به دست وایکینگ‌ها افتاد و دوباره انگلیسی‌ها آن را پس گرفتند. در قرن ده لندن شهر مهمی در انگلیس محسوب می‌شد اما با این حال مرکز حکومت در وینچستر قرار داشت.

    در قرون وسطی و با پادشاه شدن ویلیام فاتح شهروندان لندن دارای امتیازات ویژه‌ای شدند. در سال 1097 ویلیام دوم قصر جدیدی در کنار شهر لندن ساخت که وستمینستر نام گرفت و مقر حکومت را در آن قرار داد که هنوز هم مقر پادشاهی انگلیس است.

    در قرن دوازدهم وستمینستر و لندن به واسطه بزرگ شدن به هم رسیدند و بالاخره وینچستر را کنار زدند و به عنوان پایتخت انگلیس شناخته شدند. تا قرن چهاردهم روز به روز بر تعداد ساکنان این شهر افزوده می‌شد.

    لندن در قرن سیزدهم 100 هزار نفر جمعیت داشت. در قرن چهاردهم اما بیماری سیاه یا همان طاعون یک سوم جمعیت این شهر را نابود کرد. پس از آن تا قرن هفدهم دوباره جمعیت شهر بیشتر شد.

    در قرن هفدهم دوباره بیماری طاعون به لندن زد؛ این بار برای آخرین. پس از آن لندن دیگر هرگز دچار بیماری‌های سراسری و مهیبی که جمعیتش را نابود کند نشد.

    لندن در قرن هجدم بزرگ‌تر شد و د رقرن نوزدهم به بزرگ‌ترین شهر دنیا تبدیل شد. یکی از علل گسترش سریع شهر احداث خطور راه‌آهن در این شهر بود که حومه شهر را به مرکز وصل کرد و دسترسی شهر برای مردم حاشیه‌نشین را آسان کرد.

    بزرگ‌شدن شهر و شلوغی خیابان‌ها مسئولان شهر را به فکر احداث اولین مترو جهان انداخت. زیرساخت‌ها در لندن بین سال‌های 1855 تا 1889 به سرعت گسترش یافتند و در همین سال‌ها لندن در تقسیمات کشوری از  شهر به یک پله بالاتر ارتقا پیدا کرد.

    این شهر در سال‌های جنگ‌ جهانی دوم بر اثر بمباران‌های آلمان نازی صدمات بسیار زیادی محتمل شد و 30 هزار نفر از شهروندانش جان خود را از دست دادند. در دهه‌های 1950، 60 و 70 مناطقی از شهر که بر اثر بمباران نابود شده‌ بودند به سرعت بازسازی شدند که همین سرعت در بازسازی، هویتی ناهمگون از نظر معماری به لندن داده است.

    در سال 1965 مناطق بیرونی لندن هم به آن اضافه شدند و لندن بزرگ در همین سال شکل گرفت.  در سا‌ل‌های پس از جنگ جهانی دوم موجی از - به لندن به راه افتاد و افراد خارجی بسیار زیادی از کشورهای مختلفت به ویژه کشورهای عضو جامعه مشترک‌المنافع به این شهر آمدند.

    از دیگر اتفاقات لندن پس از جنگ جهانی دوم و دهه‌های پایانی قرن بیستم می‌توان به تروریسم در این شهر اشاره کرد.

    تهدیدهای مستمر این شهر از سوی گروه‌های جدایی‌طلب ایرلندی تا سال 1997 و آتش‌بس میان گروه‌های درگیر ادامه داشت. پس از آن مهمترین اتفاقی که در این شهر افتاده است بمب‌گذاری انتحاری 7 جولای 2005 در مترو لندن است.

    جغرافیا و آب‌ هوای شهر

    تنها شاخصه جعرافیایی لندن رودخانه تیمز است. این رودخانه از جنوب غرب لندن وارد شهر می‌شود و به سمت شرق می‌رود. دره تیمز هم یکی دیگر از شاخصه‌های جغرافیایی شهر است که در آن چند تپه مانند تپه‌های پارلمان و ادینگتون وجود دارند.

    آب و هوای لندن نسبت به دیگر شهرهای انگلستان معتدل تر بوده، هوای این شهر تقریبا همیشه شرجی و مرطوب است.

    زمستان ها چندان سرد نیست و تابستان ها هم آب و هوای ملایمی در انتظار شهر خواهد بود، اما آب و هوای لندن اصولا دمدمی مزاج است و حتی در اوج تابستان هم باید انتظار باران را داشت.

    دمای هوای شهر در تابستان نهایتا به 30 درجه سانتیگراد و در سردترین روزهای زمستان به شش درجه بالای صفر می رسد، اما در زمستان، رطوبت هوا باعث می شود که بیشتر احساس سرما کنید.

    لندن در تمام طول سال مملو از گردشگران است و فقط در زمستان ها کمی از تعداد بازدیدکنندگانش کم می شود. بهترین زمان برای سفر به لندن از نظر آب و هوا، اواسط تابستان است. مثل اکثر شهرهای بزرگ، قیمت‌هتل ها در این فصل بیش از دیگر فصل‌های سال است.

    حمل و نقل شهر

    لندن از جمله پررفت و آمدترین شهرهای دنیاست و چه برای رفتن به آن و چه برای خارج شدن از آن، راه های بی شماری پیش روی مسافران است. لندن چند فرودگاه مهم هم دارد که مهم‌ترین آن‌ها هیثرو است. علاوه بر این می‌توان  از طریق آب‌های آزاد هم به این شهر رسید.

    با این حال اتوبوس از بقیه گزینه‌ها مناسب‌تر است. خیابان های شلوغ و آلوده لندن، رانندگی یا حتی دوچرخه سواری را در این شهر سخت و طاقت فرسا کرده است و بنابراین بهترین کار، استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی شهر مثل اتوبوس‌های قرمز دوطبقه یا تاکسی‌های سیاه و راحت آن است.

    قایق‌های مسافربری زیادی هم در رودخانه و کانال‌های شهر رفت و آمد می‌کنند. از آنجایی که بسیاری از آثار دیدنی لندن در نزدیکی یکدیگر قرار دارند، پیاده روی می تواند گزینه مناسبی برای جابه جایی بین آنها باشد. مترو  لندن با 12 مسیر مجزا، بهترین و سریع‌ترین راه برای جابه جایی در شهر است.

     

    جمعیت‌شناسی شهر

    خود شهر لندن طبق سرشماری‌‌های سلا 2006 میلادی 7 ملیون و 512 هزار و 400 نفر جمعیت دارد. میزان تراکم جمعیتی این شهر 12 هزار و 331 نفر در هر مایل مربع (4.762 کیلومتر مربع) است. در سرشماری سال 2006 همچنین جمعیت کلانشهر لندن یعنی شهر به همراه حومه‌اش بین 12 تا 14 ملیون نفر تخمین زده شده است.

    ترکیب نژادی این شهر هم بسیار گسترده است. 69.6 درصد شهر را سفیدپوستان از نژادهای مختلف تشکیل می‌دهند، 3.4 درصد شهروندان دو رگه هستند، 12.9 درصد متعلق به نژادهای جنوب آسیا هستند و 10.8 لندنی‌ها سیاهپوست هستند.

    جاذبه‌های گردشگری شهر

    لندن جاذبه‌های زیادی برای دیدن دارد. برخی از مهم‌ترین این جاذبه‌ها این‌ها هستند:

    موزه ملی: این موزه در سال 1824 میلادی ساخته شده و بیش از 2 هزار و 100 اثر نقاشی را در خود جای داده است. این موزه از نظر ارزش آثاری که در اختیار دارد، جزو کم نظیرترین موزه های دنیا به شمار می آید.

    موزه هنرهای معاصر وایت کیپل: این موزه جزو جذاب‌ترین موزه‌های لندن است و در واقع نمایشگاه بزرگی از آثار عکاسی، نقاشی، مجسمه سازی و قسمت‌های نمایش فیلم‌های کوتاه است. در این موزه همچنین برنامه های آموزشی مختلفی نیز برگزار می‌شود.

    بیگ بن: بدون شک ساعت بیگ بن لندن، معروف ترین ساعت دنیاست. کار ساخت این ساعت در سال 1852 میلادی آغاز شد و تا سال 1859 به طول انجامید. ناقوس اصلی این ساعت، 5/13 تن وزن دارد.

    علت نامگذاری این ساعت به این نام، به سربنجامین هال، مامور عالیرتبه دولت انگلستان که مامور ساخت این ساعت بود برمی‌گردد. پخش صدای ناقوس ساعت بیگ بن (از شبکه بی.بی.سی) در طول جنگ جهانی دوم، اهمیت زیادی داشت. شنیدن صدای بیگ بن به این معنی بود که انگلستان هنوز شکست نخورده است و این مسئله به شنوندگان، احساس آرامش و امید به پیروزی می داد.

    about 9 سال ago