بریستول


about 8 سال ago


تاریخ شهر بریستول

بریستول اتحادیه‌ای خودمختار و بخشی سنتی در جنوب غربی انگلستان و در ۱۶۹ کیلومتری غرب لندن جای دارد. در سرشمای سال 2016  جمعیتی حدود 449300 نفر دارد. شهر بریستول از لحاظ جمعیتی شهر ششم انگلستان و هشتم بریتانیا  و پرجمعیت ترین شهر در جنوب انگلستان پس از لندن است. از مردم شهر Bristol به Bristolians یاد میشود. این شهر هم مرز با مناطق  North Somerset ،  South Gloucestershireو شهر تاریخی Bath در سمت جنوب شرقی  و شهر  Gloucester در  شمال شرق است.

شهر بریستول در سال 1155 منشور سلطنتی را دریافت و در سال 1373 تبدیل به یک شهر شد. ما بین قرن 13 الی 18 شهر بریستول در اخذ مالیات جزء چهار شهر London)،  York و (Norwich. در انگلستان بود. شهر بریستول در طول انقلاب صنعتی توانست از شهر های منچستر، لیورپول و بیرمنگام پیشی بگیرد.

شهر بریستول یک مکان برای شروع سفرهای اولیه اکتشاف به سرزمین های جدید بود. در سال 1497 یک کشتی از بریستول اولین وایکینگ ها را از اروپا به سمت سرزمین  آمریکای شمالی راهی کرد. در سال 1499 ویلیام وستون، یک تاجر از شهر بریستول بود که به منظور اکتشاف به سمت شمال آمریکا رهسپار شد و  از آن زمان به بعد بندر بریستول به بندرگاه مرکزی شهر منتقل گردید.

اقتصاد مدرن بریستول بر اساس فضای خلاق، الکترونیک و هوافضا ساخته شده و اسکله مرکزی شهر بر اساس میراث فرهنگی توسعه پیدا کرده است. این شهر دارای دو دانشگاه University of the West of England و University of Bristol   و انواع سازمان های هنری، ورزشی و ... از قبیل Royal West of England Academy, Arnolfini , Spike Island , Ashton Gate و ورزشگاه Memorial می باشد.

شهر بریستول از طریق زمین ، دریا ، هوا با لندن و دیگر شهر ها به وسیله ایستگاه های قطار ، فرودگاه بریستول و ... متصل گردیده است.
در سال 2009 شهر بریستول به عنوان یکی از 10 شهر توریستی انتخاب گردید. در سال 2014 روزنامه The Sunday Times  هر بریستول را به عنوان بهترین شهر بریتانیا برای زندگی انتخاب کرد  و همچنین در سال 2015 برنده جایزه "پایتخت سبز اروپا" از اتحادیه اروپا شد.

بریستول، شهری دانشگاهی با جوی جوان‌پسند است و یکی از شهرهایی است که امکان صرفه‌جویی در هزینه‌های سفر، در آن به راحتی فراهم است. از بازدید از موزه‌ها و کلیساهای جامع رایگان گرفته تا هزینه‌های پایین حمل‌و‌نقل و جابه‌جایی در شهر.

بریستول یکی از مهم ترین شهرهای بریتانیا در جنوب غرب است و در سطح بین المللی به عنوان یکی از مهم ترین مکان های پژوهشی بریتانیا شناخته شده است. اقتصاد بریستول در طول رکود اقتصادی، نسبتا انعطاف پذیر بوده و به عنوان یک مرکز اقتصادی به سرعت رشد یافته است و در سال های آینده به ثمر می رسد. اهمیت سهم بریستول در رشد آینده اقتصادی بریتانیا را این حقیقت نشان می دهد که این شهر در خارج از لندن، بین سال های 1998 تا 2008 بالاترین سطح از رشد اشتغال را در بخش خصوصی داشته است.

 

نقشه بریستول

آب و هوا

آب و هوای بریستول، مانند سایر نقاط بریتانیا غیر قابل پیش بینی است. بریستول واقع در جنوب غرب کشور و عمدتا توسط Exmoor و تپه های Mendip احاطه شده و در واقع یکی از گرمترین شهرهای بریتانیا است. روزهای تابستانی آن معمولا آفتابی و گرم است، در حالی که زمستان های سرد و مرطوبی دارد. هرچند روزهای تابستانی بریستول می تواند ابری و مرطوب آغاز شود و روزهای زمستانی هم می تواند سرد و خشک باشد.


جاذبه‌های گردشگری و دیدنی‌های شهر بریستول

این پل، یکی از شناخته‌شده‌ترین جاذبه‌های گردشگری بریستول است. این پل معلق روی یک رود ساخته شده است و البته برای کسانی که از ارتفاع می‌ترسند، جالب‌توجه نخواهد بود. این پل، چشم‌انداز وسیع و زیبایی از رود و پارک‌ها و ساختمان‌های اطرافش در مقابل دیدگان شما به نمایش می‌گذارد.

استفاده از تورهای Pirate Walks
این تورهای کوتاه همراه با راهنما، شما را به بندرگاه تاریخی و قدیمی‌ترین محله‌های بریستول می‌برند. در این تورها، شما با تاریخ این شهر در قرن‌های شانزدهم تا هجدهم میلادی آشنا می‌شوید. این تورها ۱۰ پوند هزینه دارند که البته ارزشش را خواهد داشت و درباره‌ی بریستول، چیزهای زیادی یاد خواهید گرفت.
 

این کشتی که در بندرگاه واقع شده، اولین کشتی بخار مسافربری جهان بوده است. بلیط بازدید از این موزه ۱۴ پوند است که دیدن آن خالی از لطف نیست.

 

بازدید از خیابان King

این خیابان، محله‌ای تاریخی و شگفت‌انگیز در شهر بریستول است. در گذشته اینجا مکانی بوده که قایق‌ها بعد از سفرشان از ولز جنوبی در آن لنگر می‌انداختند. اکنون این خیابان، مرکز بخش تئاتری شهر است.
 

نگارخانه‌ی هنر و موزه‌ی بریستول

این موزه به دلیل در اختیار داشتن مجموعه‌ی متنوعی از باستان‌شناسی گرفته تا بقایای دایناسورها، ارزش دیدن خواهد داشت. این بزرگ‌ترین موزه‌ی منطقه و البته رایگان است.
 

گردشگری و هنر در بریستول

هنر در بریستول طیف گسترده ای شامل موسیقی، تئاتر و هنرهای تجسمی، ویدئو و فیلم، عکاسی و ... را در بر می گیرد. آنها نقش مهمی در شهرها ایفا کرده و فرصت های واقعی را برای دور هم جمع مردم، نوآوری ، خلق کردن و شرکت در زندگی اجتماعی دعوت می کند. از ساختمان های معاصر گرفته تا سینما و هنرهای زیبای بین المللی، بریستول میزبان برخی از مهم ترین رویدادهای فرهنگی بریتانیا است.

بریستول از تاریخچه و میراث قدیمی برخوردار میباشد که رد پای آن را می توان در بسیاری از موزه ها یافت M Shed یکی از موزه های مهیج و ابتکاری جدید در بریستول با فضایی نمایشگاهی است. خانه تاریخی و موزه آموزشی درQueen Anne  ، منزل ادوار جنر، کاشف واکسن آبله در این شهر استموزه ها و گالری های هنری بریستول برخی از مجموعه های فوق العاده هنری، باستان شناسی، مصر شناسی و تاریخ طبیعی را به نمایش گذاشته اند که در ساختمان با شکوه آن واقع شده است.

 

 

 

 

 







دیدگاه خود را ثبت کنید

کارشناسان ما در اولین فرصت پاسخگوی شما خواهند بود

ایمیل شما در سایت نمایش داده نمی شود