معرفی دانشگاه سافولک در انگلستان


about 6 سال ago


سافولک از برترین دانشگاههای انگلستان برای تحصیل در انگلستان  است که در سال 2007 افتتاح شد و در نوامبر سال 2015 توانست بطور مستقل به ارائه رشته های دانشگاهی بپردازد.

شورای خصوصیPrivy Council  نیز پس از مدتی استقلال این پردیس دانشگاهی را به رسمیت پذیرفت. هرچند دو مؤسس اولیه این دانشگاه هم‌چنان با این دانشگاه همکاری می‌کنند، اما سافولک امروز کاملاً مستقل عمل کرده و برای نخستین بار به‌طور مستقیم از بودجه‌های دولتی بهره می‌برد.

دانشگاه سافولک در پی نیل به این اهداف است که در پنج سال پیشِ رو زیرساخت‌های خود را گسترش داده، جایگاه علمی خود را ارتقا بخشیده و هم‌چنین به‌لحاظ مالی به شرایط پایداری برسد.

امید می‌رود که این دانشگاه با افزایش جمعیت دانشجویی (نه تنها از همان منطقه، بلکه از دیگر مناطق و حتی خارج از کشور) به یک دانشگاه مؤثر و بانفوذ اجتماعی  برای تحصیل در انگلستان Community Impact تبدیل شود. ریچارد لیستر Richard Listar به‌عنوان معاون این دانشگاه امیدوار است که گسترش این دانشگاه تا سال ۲۰۲۰ به‌ویژه با افزایش تعداد دانشجویان مقطع کارشناسی از ۴۶۰۰ دانشجو به ۷۰۰۰ دانشجو، سالانه سی‌میلیون پوند به اقتصاد محلی کمک کند.

سافولک در جدول رده‌بندی دانشگاه‌ها برای تحصیل در انگلستان  در شمار سه رتبه آخر قرار دارد، البته نباید فراموش کرد که تمام اطلاعات موجود، مربوط به دوران پیش از تبدیل شدن این دانشگاه به یک دانشگاه مستقل است.

این دانشگاه به فهرست سازوکار بهبود کیفیت آثار پژوهشی بریتانیا در سال ۲۰۱۴ راه نیافته و از همین‌رو نتوانسته با کسب امتیازات این بخش، نواقص خود در حیطه امکانات دانشجویی را برای تحصیل در انگلستان  برطرف کند.

نرخ رضایت دانشجویی در این دانشگاه که در سال‌های گذشته بهبود یافته بود، در ارزیابی‌های اخیر به‌شدت نزول پیدا کرده‌است. لازم به ذکر است اطلاعات موجود در این بخش نیز مربوط به زمان پیش از تبدیل شدن این دانشگاه به یک دانشگاه مستقل است

برنامه‌های آموزشی دانشگاه سافولک بیشتر بر علوم پایه، فناوری، مهندسی، و ریاضیات متمرکز بوده و همکاری‌های پررنگی نیز میان این دانشگاه و کارفرمایان محلی از قبیل گروه BT (شرکت خدمات مخابراتی) و بیمارستان ایپسویچ شکل گرفته‌است.

استراتژی مقدماتی این دانشگاه بر ایجاد یک جامعه بین‌المللی، گسترش و تقویت پژوهش‌های مهم و بنیادین، و نیز ارتقای پردیس واترفرانت Waterfront استوار است







دیدگاه خود را ثبت کنید

کارشناسان ما در اولین فرصت پاسخگوی شما خواهند بود

ایمیل شما در سایت نمایش داده نمی شود