معرفی دانشگاه Bath


about 5 سال ago



دانشگاه باث با قدمتی پنجاه ساله، به‌عنوان قدیمی‌ترین دانشگاه اروپا شناخته شده، و خیلی دور از انتظار نیست که این دانشگاه با موفقیت بالای چندین ساله‌ی خود در ارزیابی ملی دانشجویی در میان ده دانشگاه برتر جدول اتحادیه‌ی دانشگاه‌ها قرار بگیرد. با شانزده هزار دانشجو که یک سوم آن‌ها در مقطع کارشناسی‌ارشد مشغول به تحصیل هستند، دانشگاه باث دانشگاه تقریباً کوچکی به نظر می‌رسد. این دانشگاه بودجه‌ای بالغ بر دویست و پانزده میلیون پوند برای توسعه‌ی پردیس دانشگاه و امکانات رفاهی دانشجویان ورودی جدید، سرمایه‌گذاری کرده‌است.

گرچه پردیس مرکزی این دانشگاه در حاشیه‌ی شهر باث از شکوه و عظمت معماری شهر بی‌نصیب است، اما محوطه‌ی ۸۰ هکتاری آن، زمین‌های چمن، آمفی‌تئاتر، دریاچه و امکانات عالی بسیار دیگری را دارد. این دانشگاه در رده‌بندی زیست‌محیطی (Green Metric) در میان پانزده دانشگاه برتر جهان قرار دارد.

مجموعه‌ی اقامتی دانشجویی کوآدز (Quads) هفتصد اتاق خواب مجهز را در ۷۵ آپارتمان همراه با یک رستوران ۳۵۰ نفره به امکانات سابق دانشگاه اضافه کرده‌است. ساختمان اِج (Edge) که در سال ۲۰۱۵ افتتاح شده، مجهز به یک سالن تئاتر، استودیوی اجرا، استودیوی تمرین، سه گالری و یک کافه برای استفاده‌ی دانشجویان و عموم مردم است. بخش تربیت آموزش اجرایی کالج مدیریت نیز در این ساختمان قرار دارد.

دو ساختمان دانشگاهی دیگر که یکی به مهندسی و طراحی و دیگری به روان‌شناسی اختصاص دارد، در سال ۲۰۱۶ افتتاح شده‌اند. این پردیس مجهز به مرکز دانشجویی مدرن و مرکز مخصوص دانشجویان کارشناسی‌ارشد است. دانشگاه باث همچنین در حال سرمایه‌گذاری چهار و پنج دهم میلیون پوندی در یک منطقه‌ی آموزشی جدید و مرکز خدمات دانشجویی در مرکز شهر است.

امکانات ورزشی دانشگاه باث بسیار عالی است، به‌طوری‌که به‌عنوان پایگاه ورزشی در ورزش‌های مختلفی چون جودو، شنا، والیبال ساحلی در مسابقات ۲۰۱۲ لندن و بازی‌های المپیک ۲۰۱۶ ریو  به کار گرفته شدند. باث همچنین مجهز به استخر شنای پنجاه متری است که میراث المپیک است.

همچنین سالن سرپوشیده‌ی مختص مسابقات دو، سالن‌های ورزشی چندمنظوره، هشت زمین تنیس سرپوشیده و امکانات داخل سالنی مختص ورزشکاران تیراندازی، شمشیربازی و جودو نیز در این دانشگاه وجود دارند. فضای تازه بازسازی‌شده‌ی دانشگاه پیش‌تر توسط لیزی یارنولد (Lizzy Yarnold)، مدال‌آور طلای المپیک ۲۰۱۴ و نیز مدال‌آور قبلی او اَمی ویلیامز (Amy Williams) مورد استفاده قرار گرفته بود.

سیفان ماری اوکانر  (Siobhan-Marie O’Connor) و جاز کارلین (Jazz Carlin) دو دانشجوی باث، برنده‌ی مدال نقره در رشته‌ی شنا در مسابقات المپیک ریو شدند، درحالی‌که دو دانشجوی دیگر دانشگاه باث برنده‌ی دو مدال نقره‌ی دیگر و چهار مدال برنز شدند.دهکده آموزش ورزشی دانشگاه همچنین برای میزبانی تیم GB پارالمپیک، قبل از المپیک لندن انتخاب شد و ورزشکاران معلول به تمرین خود در دانشگاه ادامه دادند.

پردیس های دانشگاه Bath
پردیس اصلی این دانشگاه در کلاورتون داون (Claverton Down)، تقریبا در ۱/۵ مایلی از مرکز باث واقع شده است. این پردیس نسبتاً جمع و جور است و می توان در پانزده دقیقه از یک طرف به طرف دیگر آن پیاده رفت.

در طراحی این پردیس، مسیر وسایل نقلیه و عابران پیاده جدا شده است، ترافیک جاده ای در سطح پایین زمین و پیاده رو در مسیر میانی برجسته به نام پرید (Parade) قرار دارد. ساختمان ها در امتداد این پیاده رو هستند و خوابگاه های دانشجویی در بلوک های بلند مرتبه با کمی فاصله از این پیاده رو مرکزی قرار دارند. کتابخانه و مرکز یادگیری نیز در مرکز پردیس قرار دارند که تقریباً همیشه باز هستند و به ارائه خدمات کامپیوتری، اطلاعات و کمک های پژوهشی و همچنین کتاب و نشریات می پردازد.

برخی از ساختمان ها در اطراف پیاده روی مرکزی قرار دارند، از جمله رستوران ها، کافه ها و فست فودها، و همچنین دو بانک، فروشگاه و دو سوپرمارکت کوچک و ساختمان های آموزش. نام ساختمان ها بر اساس مکان و فاصله آنها از کتابخانه (به عنوان مثال یک شرقی، دو شرقی: ۱ East, 2 East) است. ساختمان های دارای شماره فرد در سمت کتابخانه و پیاده رو مرکزی قرار دارند و ساختمان های دارای عدد زوج در طرف مقابل قرار دارند.

این دانشگاه در مرکز شهر باث نیز ساختمان­هایی دارد که عمدتا خوابگاه دانشجویی هستند که در اطراف شهر پراکنده اند، از جمله Canal Wharf, Carpenter House, Clevelands Building, John Wood Building and John Wood Court, Pulteney Court and Thornbank Gardens .

همچنین یک مرکز نوآوری (Innovation Centre) هم وجود دارد که فضای کاری، پشتیبانی عملی و تخصصی از شرکت های فن آوری محلی و شرکت های کارآفرینی فراهم می کند که از حمایت پایگاه پژوهشی دانشجویی و دانشگاه برخوردارند.

دو ساختمان جدید در سال ۲۰۱۷ افتتاح شد. ساختمان ویرجیل(Virgil Building) که طرح آن از یک ایستگاه پلیس قدیمی اقتباس شده است، در عمل مرکز فعالیت دانشجویان و کارکنان مرکز دانشگاه باث است و شامل خدمات حرفه ای، مشاوره و مرکز خدمات شغلی جاب لینک (Joblink) می شود که یک مرکز مهارت آموزی و یادگیری عمومی است.

دانشگاه همچنین یک مرکز در پال مال (Pall Mall) در مرکز لندن دارد که هدف از افتتاح آن، افزایش مشارکت با کسب و کارها، مشارکت در سیاست گذاری و انجمن فارغ التحصیلان باث در پایتخت بریتانیای کبیر است.

رتبه بندی های جهانی دانشگاه باث در سال ۲۰۲۰

۱۷۲= QS World Ranking 2020

۲۰۱-۲۵۰ = The Times Higher Education World University 2019
 
۹= The Complete University Guide (CUG) 2020
 
۶ = The Graduation University League Tables 2020

برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره های زیر تماس حاصل فرمائید:

26200783

26200784







دیدگاه خود را ثبت کنید

کارشناسان ما در اولین فرصت پاسخگوی شما خواهند بود

ایمیل شما در سایت نمایش داده نمی شود