چه چیزهایی که باید با خودمون به انگستان ببریم


about 9 سال ago


سؤال خوبیه خودم هم وقتی می خواستم بیام سردرگم بودم و اگه اون موقع اطلاعات الان رو داشتم یه چیزهایی رو بیخودی با خودم نمی آوردم و سعی می کردم به جاشون یه چیزهای دیگه رو بیارم.

اینجا لباس و کیف و کفش گرونه به عنوان مثال یک کیف معمولی زنانه اینجا از 30 پوند شروع می شه اگر پوند رو در حال حاضر 5000 تومن در نظر بگیریم ( حالا یکمی کمتره ولی روندش کردم ) می شه 150000 تومن برای یک کیف کاملاً معمولی در حالی که همین دو ماه پیش که ایران بودم و قیمت می گرفتم می دیدم با نصف این مقدار در ایران کیف هایی به مراتب قشنگ تر می شه پیدا کرد قضیه برای لباس و کفش هم همینه البته اینجا فروشگاه های ارزون قیمتی مثل Primark هم هست که قیمت هاش خیلی پایینه و توی یکسری تالارهای گفتگو دیدم که بعضی ها با چه آب و تابی از لباس های این فروشگاه و قیمت هاش می گن در حالی که هیچ ارزونی ای بی حکمت نیست ما هم اوایل که اومده بودیم گولش رو خوردیم و یک شلوار جین برای همسر ازش خریدیم به قیمت 10 پوند! خوشحال هم بودیم اما هنوز به یک ماه نکشید که شلوار پاره شد! یعنی حتی به یک بار شستن هم نکشید خوبیش اینه که اینجا هر چیزی رو که می خرید تا یک مدتی می تونید ببرید با ارائه رسید خرید بهشون پس بدید ما هم شلوار رو با رسیدش بردیم و اونا ازمون پس گرفتن دیگه هم به دامشون نیفتادیم البته برای خرید یک خورده ریزه هایی مثل جوراب و حوله و دستکش و ... خوبه اما روی چنین فروشگاه هایی برای خریدهای اصلی حساب نکنید.

لباس زیر هم زنونه هم مردونه اینجا گرونه و حداقل دو سه برابر ایرانه جنس هاشون هم لزوماً بهتر نیست پس اینا رو هم با خودتون بیارید که نه جایی توی چمدون می گیره نه وزن خاصی داره عوضش کلی به نفعتون می شه. 

لباس گرم و پالتو و کاپشن رو هم از همون ایران بخرید که اینجا گرون تره کلاً اگر دنبال تنوع رنگ و جنس هستید و قیمت ها هم براتون مهم هستن از همون ایران و مغازه های آشنای خودتون بخرید چون اینجا زیاد تنوعی نمی بینید اگر هم باشه مربوط به برندهای معروفه که قیمت های نجومی دارن همین هفته پیش رفته بودم به فروشگاه بربری که یکی از برندهای معروفه و از دیدن قیمت ها سرم سوت کشید مثلاً یک تی شرت نخی و ساده اش 700 پوند ( معادل 3/5 میلیون ) قیمت داشت! یا مثلاً یک پالتو رو می داد 1600 پوند که می شه 8 میلیون تومن! شما که نمی خواید از چنین جاهایی خرید کنید می خواید؟! البته مسلماً توی فروشگاه های معمولی قیمت های پایین تر هم هست اما همونطور که گفتم تنوع زیادی اینجا نیست برای همین من خودم بیشتر خریدهام رو از ایران کردم جنس لباس ها تقریباً یکیه اما قیمت ایران پایین تره تنوعش هم بیشتره فقط بدی ایران اینه که اگه چیزی که خریدید خراب شد پس نمی گیرن اما اینجا اگه خراب بشه تا یک مدتی وقت دارید ببرید با رسیدش بهشون پس بدید اینم البته موضوع کمی نیست.

راستی اگر حجاب دارید روسری و شال به تعدادی که نیاز دارید بیارید و همینطور دستکش و کلاه گرم مردونه و دستکش و کلاه و شال گردن زنونه در ایران هم ارزون ترن هم متنوع تر.

 

خوب از بحث لباس که بگذریم می رسیم به وسایل خونه، بعضی ها وسایل خونه شون رو بار می زنن و میارن! من از قیمت پست اطلاع ندارم ولی مسلماً با توجه به وزن خیلی زیاد وسایل، پول پست خیلی زیاد می شه چه کاریه خوب؟ چرا آدم از همینجا نخره؟ اتفاقاً اینجا قیمت وسایل خونه مخصوصاً وسایل برقی به نسبت سطح درآمد مردم بالا نیست فقط یک تجربه ای که دارم اینه که من دو بار از اینجا پلوپز خریدم اما ته دیگش خوب نمی شه!! شاید خنده دار باشه اما چون یکی دو جای دیگه هم دیدم این رو گفته بودن منم می گم اگر پلوپز خوبی در ایران دارید اون رو بیارید که حالش رو ببرید! اصلاً بذارید یکسری چیزهای کوچیک و ضروری رو که باید بیارید لیست کنم:

1_ قاشق و چنگال و چاقو و دو سه تا دونه بشقاب سبک برای روزهای اولتون بیارید چون به محض اینکه برسید خونه باید غذا بخورید و وقت نیست که همون روز با خستگی برید فروشگاه برای خرید این خورده ریزها.

2_ چای صاف کن توری به شکلی که در ایران هست اینجا ندیدم در عوض اینجا فلزی و گرده اگه مدل توریش رو دوست دارید از ایران بیارید.

3_ اون ظرف های آبکش مانند و کوچیک داخل سینک ظرفشویی که خرده غذاها توش جمع می شه اینجا اصلاً نیست.

4_ جاصابونی هم فراموش نشه که اینجا تنوع نداره و ارزون هم نیست.

5_ قوری هم اینجا متأسفانه تنوع نداره و گرون هم هست ارزون ترین قوری که دیدم یک چیز سفید بی ریخت و بدون هیچ طرحی بود که 6 پوند قیمتش بود اما در ایران خیلی طرح های زیبا رو می شه با قیمت های کمتر پیدا کرد من خودم اینجا تا مدت ها دنبال یک قوری خوشگل می گشتم آخرش هم پیدا نکردم و یه دونه ساده رو از فروشگاه House of Fraser با یک آفر نصف قیمت خریدم 8 پوند و خیلی هم برام عجیب بود که الان این چی داره که قیمت اصلیش باید باشه 16 پوند؟! کلاً اینجا ظروف چینی یک مقدار گرون هستن اما وسایل برقی نه.

6_ گوشتکوب هم بیارید! اینجا هم هست ولی زیاد نیست و باید بگردید.

7_ نمکدون سبک و دم دستی

8_ اگر دوست دارید سفره داشته باشید از ایران بیارید اینطور چیزها مال ما ایرانی هاست و اینجا به سختی پیدا می شه.

9_ دم کنی و پیش بند و دستکش مخصوص فر اینجا به نسبت ایران خیلی گرون هستن.

10_ بالش و لحاف های اینجا افتضاحن بالش ها که اغلب خیلی نازکن و انگار هیچی زیر سرت نیست لحاف هاشون هم با اینکه خوب گرم هستن اما بعد از مدتی پنبه داخلش تیکه تیکه می شه و باید دوباره بخری پتو مثل پتوی گلبافت ایران اینجا کمه و گرون اما از طرفی هم اینا چیزایی نیستن که بشه گذاشت توی چمدون و آورد هزینه پست هم زیاد می شه فقط گفتم که بدونید اینجا چطوریه البته می شه حداقل یکی دو تا پتوی سفری سبک رو گذاشت توی چمدون و آورد همینطور روکش بالش.

11_ ساعت کوچیک کنار تخت

12_ دمپایی برای توی حموم و روی فرش اینجا گرونه

13_ حوله دستی و حموم و لیف

14_ چتر خوب و محکم که در برابر بادهای شدید مقاوم باشه.

15_ مقداری داروی دم دستی مثل داروهای سرماخوردگی و یا داروهایی که در حال حاضر مشغول مصرف اونا هستید اگر می تونید نسخه پزشکتون رو هم بیارید تا اینجا در صورت لزوم به پزشک جدیدتون نشون بدید.

16_ کیف پول و کمربند و کلاه آفتابی و عینک 

17_ وسایل جلوگیری از بارداری هم اینجا گرونن! اگر خانمی کیست تخمدان داره و در حال مصرف قرص های ال دی یا اچ دی هست حتماً اینا رو به تعداد زیاد و برای مصرف چند ماهش با خودش بیاره مخصوصاً اگر بدنش به همون نوع دارو عادت کرده و جواب می ده اینجا چنین قرصی وجود نداره و برای این بیماری باید برید دکتر که بعد از اسکن و معاینه و کلی وقت تلف شدن فقط یکی دو بسته از یک نوع قرص دیگه بهتون می دن و بعد از تموم شدنش هر بار باز باید برید دکتر که کلی دردسر داره به نظرم هر کسی همون داروی خودش رو برای یک مدتی با خودش بیاره بهتره تا اینجا معطل این مراحل نشه.

18_  گذشته از این خورده ریزها چیزهایی مثل کپی از تمام مدارک و چند تا عکس پاسپورتی هم لازمه اینجا برای 4 تا دونه عکس پاسپورتی باید 7 پوند بدید ( دستگاه هایی که خودتون می تونید از خودتون عکس بگیرید 5 پوندی هستن ) اما هیچ کدوم کیفیت جالبی ندارن و به نسبت ایران گرون هستن عکس چیزیه که اینجا اون اوایل خیلی لازمتون می شه.

درضمن بهتره از تمام مدارکتون و ترجمه هاشون اسکن بگیرید و اونا رو توی یک فایل روی لپ تاپتون ذخیره کنید و بیارید من خودم علاوه بر این ها تمام آلبوم های خانوادگیمون رو اسکن کردم و الان هروقت دلم تنگ می شه همه عکس ها رو با خودم همراه دارم و می بینم.

19_ بدلی جات هم گرون هستن اگر مثل من عاشق اینطور چیزا هستید با خودتون بیارید البته در سفر اخیرم به ایران متوجه شدم در ایران هم به نسبت گذشته اینطور چیزا خیلی گرون شدن و شاید به صرفه نباشه که آدم چمدونش رو با این چیزا سنگین کنه.

20_ لوازم آرایشی هم اگر برندهای معروف و اصل رو می خواید بیاید اینجا خرید کنید اما اگر معمولاً از مارک های ارزون و ناشناخته خرید می کنید از همون ایران بخرید که اینا هم اینجا گرون هستن ( نظر من اینه که با سلامتی پوستتون بازی نکنید و کلاً لوازم آرایش اصل رو از اینجا بخرید حتی اگر گرون باشن این خیلی بهتر از اینه که پول به لوازم تقلبی و ارزون بدید و سلامتی تون به خطر بندازید )  ولی یک چیزایی مثل لاک و موچین و قیچی کوچولو و کیف لوازم آرایش و ناخن گیر و ... رو از ایران بخرید که اینطور چیزا ایران ارزون تر هستن.

21_ خورده ریزهایی مثل کش مو و گل سر و گیره و ... رو حتماً از ایران بخرید که اینجا از قیمت ها تعجب می کنید.

22_ در مورد آقایون کلاه گرم زمستونی و شال گردن و دستکش و کمربند و کیف پول و همونطور که در بالا گفتم پیرهن مردونه و لباس زیر و جوراب از ایران بیارید، از قیمت های جدید کت و شلوار در ایران اطلاعی ندارم اما اینجا معمولاً یک دست کت و شلوار معمولی رو بالای 200 پوند در نظر بگیرید، زیر 200 پوند هم دیدم که حتی توی نگاه هم خوش دوخت و جنس خوب به نظر نمی اومد ( فراموش نکنید که 200 پوند می شه یک میلیون تومن اونم برای یک دست کت و شلواری که خوشگل هم نیست، ایران ارزون تره مگه نه؟ ).

23_ لباس شب و کیف و کفش مجلسی برای خانم ها هم در ایران ارزون تره و مدل ها هم متنوع ترن پولتون رو بیخودی اینجا هدر ندید.







دیدگاه خود را ثبت کنید

کارشناسان ما در اولین فرصت پاسخگوی شما خواهند بود

ایمیل شما در سایت نمایش داده نمی شود