معرفی فرودگاه هیترو لندن


about 6 سال ago


فرودگاه هیترو که ابتدا لندن نام داشت، در سال ۱۹۶۶ تغییر نام یافت. این تغییر نام در پی تخریب روستایی به همین نام که در سال ۱۹۴۴ و به علت گسترش ظرفیت فرودگاه تخریب شده بود، انجام شد. در حال حاضر فرودگاه هیترو با جابه‌جایی بیش از ۷۵ میلیون مسافر در سال، پررفت و آمدترین فرودگاه انگلیس و اروپا و همچنین ششمین فرودگاه شلوغ دنیا است. این فرودگاه به ۸۴ کشور و ۱۸۵ مقصد بین‌المللی خدمات‌رسانی دارد.

فرودگاه هیترو ، یک فرودگاه بین المللی در غرب شهر لندن می باشد.این فرودگاه هرساله میلیون ها مسافر را جابجا می کند.

فرودگاه هیترو دارای ۴ پایانه است که پایانه ۲ جدیدترین آن‌ها است.

پایانه ۱ که در سال ۱۹۶۸ افتتاح شد، قدیمی‌ترین پایانه این فرودگاه است. این پایانه در سال ۲۰۱۵ بسته شد. پایانه ۲ که جدیدترین پایانه فرودگاه است، در سال ۲۰۱۴ افتتاح شد و دارای ۵۲ فروشگاه، ۱۷ کافه و رستوران و ۱۳۴۰ جایگاه پارکینگ است. پایانه ۳ در سال ۱۹۶۱ افتتاح شد تا پروازهای راه دور مانند آمریکا، آسیا و شرق دور را پشتیبانی کند. پایانه ۴ در سال ۱۹۸۶ افتتاح شد و به دیگر پایانه‌ها نیز وصل است. پایانه ۵ نیز در سال ۲۰۰۸ به‌صورت عمومی شروع به کار کرد.

از امکانات فرودگاه می‌توان به اینترنت رایگان، نمایشگاه هنری که در پایانه ۵ قرار دارد، دستگاه خودپرداز، اتاق نگه‌داری از کودک، واگن حمل چمدان، اجاره خودرو، محوطه بازی کودکان، فروشگاه‌های مختلف، کافه و رستوران، آرایشگاه، اتاق امانت، ایستگاه شارژ موبایل و لپ‌تاپ، داروخانه، دفتر پست، نمازخانه، محوطه مخصوص برای تماشای باند، اتاق استراحت، دوش، اتاق سیگار اشاره کرد.







دیدگاه خود را ثبت کنید

کارشناسان ما در اولین فرصت پاسخگوی شما خواهند بود

ایمیل شما در سایت نمایش داده نمی شود