تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در انگلستان


11 ماه پیش


پزشکی و دندانپزشکی همیشه پرطرفدارترین رشته ها نزد خانواده های ایرانی بوده اند هرپدر مادری از بدو تولد فرزندشان بدون در نظر گرفتن هیچ آیتمی در مورد فرزندشان اگر مورد سوال واقع شوند که دوست دارید دختر یا پسر شما چه کاره شوند؟به احتمال بسیار زیاد جوابشان پزشک یا دندانپزشک است.جالب است بدانید که این درجه محبوبیت این دو رشته فقط بین خانواده های ایرانی هم نیست بلکه گستردگی جهانی دارد وود به پزشک و دندانپزشک در همه جای دنیا به خاطر همین محبوبیت بسیار مشکل است و البته در بریتانیا مشکل تر .البته این مشکل بودن به معنای نشدنی بودن نیست چرا که اگر پزشکی انگلستان را بتوانید قبول شوید وارد معتبر ترین کشور دنیا در رشته پزشکی یا دندانپزشکی شده اید.برای ورود به پزشکی یا دندانپزشکی در انگلستان باید در چهار سال بهترین باشید و تکلیف شما در یک شب مشخص نمیشود.داشتن نمرات خوب GCSE و A LEVEL و شرکت در آزمونهای UKCAT یا  B MAT و کار کردن داوطلبانه در زمینه پزشک می باشند.در آخر اگر دانش آموز از مرحله مصاحبه به سلامت عبور کرد می تواند وارد دوره پزشکی یا دندانپزشکی شود.

به طور یقین پزشکی و دندانپزشکی بریتانیا از نظر امکانات و اعتبار دانشگاهها ،زمان تحصیل و امکان گزینش مستقیم محبوب ترین در دنیا هستند و در رنکینگ با رتبه اول نیا قرار دارند.پزشکی و دندانپزشکی انگلستان تا گرفتن مدرک عمومی یا MD 5سال طول می کشد و دوره های تخصص و فوق تخصص در تخصص های مختلف می تواند از 3 سال به بالا باشد.

تحصیل در انگلستان بدلیل استفاده از جدید ترین سیستم های نظام آموزشی و امکانات ویژه ای همچون تجهیزات پیشرفته پزشکی و با توجه به وجود دانشگاه های با رنکینگ بالا مورد استقبال بسیاری از دانش آموزان در امر تحصیل پزشکی قرار گرفته است. دانشگاه های پزشکی این کشور از لحاظ رتبه بندی در ردیف صد دانشگاه برتر جهان قرار دارد. تحصیل رشته پزشکی در کشور انگلستان 5 ساله و کوتاهتر از سایر کشورها از جمله ایران میباشد، که البته بایستی شرط سنی را  برای اخذ پذیرش رشته پزشکی در کشور انگلستان تا 23 سال در نظر گرفت تا شانس ویزا شدن فرد بالاتر رود.

هزینه تحصیل در دوره پزشکی و دندان پزشکی کشور انگلستان حداقل سالی 18 تا 20 هزار پوند متغیر میباشد. شما بایستی قبل از ورود به دانشگاه های پزشکی انگلستان دوره های تحصیلات تکمیلی همچون دوره های A-Level  را در کالج های کشور انگلستان  بگذرانید و سپس اقدام جهت ورود به دانشگاه های پزشکی نمائید، البته توجه داشته باشید که هر دانشگاهی سیستم خاصی برای گزینش و جذب دانشجوی خود دارد. کالج های این کشور شرایط بسیار مناسبی را برای دانش اموزان خود از جمله استفاده از زمین گلف، استخر، پرستار ویژه، زمین های ورزشی و … مهیا کرده است

همانطور که در خبر های قبلی و در سایت علم گستر کاوه مشاهده فرمودید پزشکی انگلستان تا دوره عمومی 5 ساله است و شرط ورورد به آنها به گونه های زیر است:

راه اول:عمومی ترین راه ورود به پزشکی انگلستان راه زیر است

A: خواندن دوره G-CSE در انگلستان و  ورود به دوره MD : شرکت در مصاحبه علمی دانشکده پزشکی دانشگاه

B: خواندن دوره ALEVEL در انگلستان

C: شرکت در آزمون B MAT یا UK CAT

D: داشتن رزومه کار داوطلبانه در پزشکی

راه دوم: شانس این راه از راه اول کمتر است در این راه فقط خواندن دوره GCSE در انگلستان به خواندن دوره دبیرستان تا انتهای سال دهم در ایران جایگزین میگردد.هرچند اگر معدل دانش آموز در دبیرستان ایران بالا باشد کماکان با طی کردن موفق دوره ALEVEL و سایر آزمونها و مراحل باز هم می توان وارد پزشکی شد.

راه سوم: شانس این راه از راه اول و دوم کمتر است.

C: شرکت در آزمون B MAT یا UK CAT

D: داشتن رزومه کار داوطلبانه در پزشکی بعلاوه  خواندن دوره لیسانس در یکی از رشته های علوم  پایه پزشکی مثل: بیوتکنولوژی یا زیست سلولی و مولکولی و .... در انگلستان   و در نهایت ورود به دوره MD: شرکت در مصاحبه علمی دانشکده پزشکی دانشگاه  

.

 







دیدگاه خود را ثبت کنید

کارشناسان ما در اولین فرصت پاسخگوی شما خواهند بود

ایمیل شما در سایت نمایش داده نمی شود