شهر آکسفورد انگلستان


11 ماه پیش


 
 

آکسفورد در یک نگاه

 

• بازدید از شهر آکسفورد انگلستان که قدمت آن به زمان ساکسون ها برمی‌گردد، سفری به اندیشه‌های یک ملت است. گشت‌وگذار در آکسفورد یادآور سالن‌های دانشگاه و خانه‌های نخست وزیران، شاعران و محل فیلم‌برداری هری پاتر و نظایر آن است.
• صحنه‌های مختلفی از هری پاتر در آکسفورد ضبط‌شده است. یک راهنمای تور شما را در بازدید از کتابخانه بودلیان (Bodleian Library) دانشگاه آکسفورد راهنمایی می‌کند. طرفداران کتابخانه هاگوارتز (Hogwarts Library) اینجا را خوب می‌شناسند.
• تور موزه هنر و باستان‌شناسی اشمولن (Ashmolean Museum): اولین موزه ی تخصصی انگلستان که در سال ۱۹۶۳ ساخته‌شده است. در موزه پیت ریور (Pitt Rivers)، مجموعه‌های باستان‌شناسی خارق‌العاده‌ای وجود دارد.
• در شرق آکسفورد، سرزمین عجایب چوبی چیلترن (Chilterns) قرار دارد که یک مکان معروف است و به عنوان دروازه کشور شناخته می‌شود. در غرب شهر، کاستولد (Cotswolds) و در شمال شهر، کاخ تماشایی بلنهیم (Blenheim Palace) قرار گرفته است.
• اگر می‌خواهید در شهر بگردید، می‌توانید سوار یک پانت (قایق سنتی تخت) شوید. به‌علاوه می‌توانید در ساحل وقت بگذرانید یا با اتوبوس در شهر بگردید.
• نزدیک دهکده بایسستر (Bicester)، مرکز تجمع عاشقان مد و دوست داران خرید کالای حراج است. در این منطقه، فروشگاه‌ها، برندهای معروفی مانند رالف لورن (Ralph Lauren)، نایک و UGG را با قیمت‌ خوبی می‌فروشند.
• فاصله آکسفورد از لندن با قطار، یک ساعت است. با قطار می‌توانید خیلی زود به آکسفورد بیاید

آب‌وهوای شهر آکسفورد انگلستان گرم و معتدل است. حتی در کم بارش ترین زمان سال، باران زیادی در آکسفورد می‌بارد. آب‌وهوای آکسفورد بر اساس سیستم کوپن گایگر جزء آب‌وهوای اقیانوسی (Cfb) طبقه‌بندی‌شده است. میانگین دما در آکسفورد برابر ۹/۹ درجه سانتی گراد است. میانگین بارش سالانه نیز ۶۳۱ میلی‌متر است.

 






دیدگاه خود را ثبت کنید

کارشناسان ما در اولین فرصت پاسخگوی شما خواهند بود

ایمیل شما در سایت نمایش داده نمی شود