آب و هوای انگلستان

  آب و هوای انگلستان

این کشور آب و هوای معتدل اقیانوسی دارد. تابستان های آن  گرم و زمستان های آن  سرد که  بارش های فراوانی را  در کل سال دارد. در فصل  تابستان دمای هوا بین ۱۸- ۹ درجه سانتی‌گراد است. البته گاهیشده است که در حین  موج گرما، دما به حدود ۳۰ درجه سانتی‌گراد هم رسیده. در زمستان میانگین هوا بین ۷ تا ۲ درجه سانتی‌گراد است، اکثر خانه‌ها، ساختمان‌ها، قطارها و اتوبوس‌ها دارای  سیستم گرمایشی مناسبی است چون گاهی پیش می آید که دما به زیر صفر درجه هم می رسد.

  در تابستان چون روزها بلند است  تا حدود ساعت ۱۰ شب هوا روشن است.  و بر عکس آن ، روزهای زمستان بسیار کوتاه است، یعنی خوشید ساعت 8 صبح طلوع و 4 بعد از ظهر غروب می کند.

فصل ها در انگلستان

        بهار که شامل ماه های (مارس، آوریل و می) فصلی است که در آن  بارش‌های ناگهانی، گُل دادن گیاهان و شکوفه دادن درختان رخ می دهد.

تابستان  که شامل ماه های(ژوئیه، جولای و آگوست) این فصل گرم‌ترین فصل بریتانیا است، روزهای آفتابی بلند، گهگاهی رگبار با موج گرما که در برخی سال ها شاهد آن هستیم.

پاییز که شامل ماه های (سپتامبر، اکتبر و نوامبر)  دراین فصل هوا متغیر است مثلا ممکن است معتدل، خشک، مرطوب و طوفانی باشد. و در این فصل با افت دما و ریزش برگ درختان مواجه هستیم.

زمستان که شامل ماه های (دسامبر، ژانویه و فوریه) سردترین فصل همین فصل است که  با دمای نقطه انجماد، یخ‌زدگی و گاهی بارش برف   همراه است.

آب و هوای انگلستان










دیدگاه خود را ثبت کنید

کارشناسان ما در اولین فرصت پاسخگوی شما خواهند بود

ایمیل شما در سایت نمایش داده نمی شود