شهر برایتون

 

    شهر برایتون جاذبه‌های گردشگری فراوانی دارد:
  رویال پلس (Royal Palace)، موزه‌های دیدنی، ساحل زیبا، مغازه‌های فوق‌العاده و کافه‌ها و باشگاه‌های شبانه.  
    از جاذبه‌های دریایی برایتون می‌توان کاخ برایتون پیر (Brighton Pier) را نام برد. در اینجا می‌توانید از سرگرمی، سواری و مناظر چشم‌های اقیانوس لذت ببرید.
    در قلب شهر، کاخ تحسین‌برانگیز تفریحی برایتون پاویلون (Brighton Pavilion) قرار دارد که برای پادشاه جورج چهارم ساخته‌شده بود. این کاخ توسط جان نش (John Nash) به یک قصر کلاسیک هندی و شکل امروزی آن بازطراحی شد.
    شبکه رنگارنگ خیابان‌های خرید برایتون که به نام دِلین (The Lanes) شناخته می­شود، مملو از فروشگاه‌های عتیقه‌جات و کافه‌های متعدد است.
    جالب است که بدانید شهر برایتون، یک پایگاه عالی برای کاوش درپارک ملی ساوث داونز (South Downs) است که در آن صخره‌های شگفت‌انگیز سون سیستر (Seven Sisters) و برخی از روستاهای جذاب جنوب انگلستان قرار دارند.
    فاصله لندن به برایتون با قطار کمتر از یک ساعت است.

 

دانشگاه های شهر برایتون

دانشگاه ساسکس که در سال ۱۹۶۱ به عنوان اولین دانشگاه پلاک شیشه‌ای تأسیس شد، یک پردیس دانشگاهی پژوهشی بین پارک استنمر و فالمر (Stanmer Park and Falmer)، در چهار کیلومتری مرکز شهر برایتون قرار دارد. این دانشگاه محل استقرار موسسه مشهور مطالعات توسعه و واحد تحقیقاتی سیاست علمی (Development Studies and the Science Policy Research Unit) و بیش از ۴۰ مرکز تحقیقاتی دیگر است. سرویس قطارهای منظم (به ایستگاه راه‌آهن فالمر) و اتوبوس‌های ۲۴ ساعته تردد به این دانشگاه را تسهیل کرده‌اند. این دانشگاه از سوی World University Rankings در حال حاضر رتبه ۱۸ انگلستان و ۱۱۰ جهان را کسب کرده است. دانشگاه برایتون، پلی‌تکنیک سابق برایتون، ۲۰۰۱۷ دانشجو دارد که ۸۰ درصد آن دانشجویان کارشناسی هستند. این دانشگاه در چندین نقطه پخش‌شده است و ساختمان‌های آن در فالمر، مولسکووم (Moulsecoomb)، ایستبورن (Eastbourne) و هاستینگز (Hastings) قرار دارند.

اطلاعات بیشتر 👇👇

26200783
26200784

 

شهر برایتون










دیدگاه خود را ثبت کنید

کارشناسان ما در اولین فرصت پاسخگوی شما خواهند بود

ایمیل شما در سایت نمایش داده نمی شود