فستیوال ها در انگلستان

فستیوال‌ها به روش های مختلفی از جمله  با موسیقی و رقص، رنگ و غذا و مسابقات هیجان‌انگیز، موجودیت و زیبایی‌های یک شهر را جشن می‌گیرند. هر ساله تعداد زیادی جشنواره و فستیوال ها در انگلستان برگزار می‌شود که علاقه مندان زیادی را از سراسر بریتانیابه خود جذب می‌کند. در ادامه مطلب با ما همراه باشید تا با مشهورترین جشنواره ها و فستیوال ها در انگلستان آشنا شوید.

تقویم روزهای تعطیل و فستیوال­ ها

از تعطیلات عمومی، جشن‌های محلی و رخدادهای شناخته‌شده جهانی که در طول سال در بریتانیا برگزار می‌شوند، لذت ببرید.

در تعطیلات عمومی که Bank Holidays’ نامیده می‌شود، اکثر مؤسسات و مراکز تجاری بریتانیا تعطیل هستند. تاریخ تعطیلات عمومی در انگلستان، ولز، اسکاتلند و ایرلند شمالی متفاوت است.

برخی از رخدادهایی که به آن‌ها می‌پردازیم و نه همه آن‌ها، جزء مهم­ترین تعطیلات عمومی تقویم بریتانیا محسوب می­شوند که البته از مهم‌ترین رویدادهایی هستند که در طول سال در بریتانیا روی می‌دهند.

تقویم

ژانویه-فوریه

۱ ژانویه: شروع سال جدید

رسم است که در نیمه‌های شب سال نو (۳۱ دسامبر) مردم به جشن و شادمانی بپردازند. جشن‌ها و مهمانی‌های متعددی در سراسر کشور برگزار می‌شود که جشن شب سال نو Hogmanay ادینبورو یکی از بزرگ‌ترینِ این جشن‌هاست. روز شروع سال نو تعطیل عمومی است. به همین خاطر تمام روز و حتی شب شاهد برپایی جشن­ هایی در سراسر بریتانیا هستیم.

اواخر ژانویه ـ اوایل فوریه: سال نوی چینی

در زمان برپایی جشن‌های سال نوی چینی، در بسیاری از شهرهای بریتانیا شاهد برپایی دکه‌های غذا، آتش‌بازی، رژه و رقص اژده ها هستیم. جشن سال نوی چینی در لندن، بزرگ‌ترین جشن این مناسبت است که در خارج از آسیا برگزار شده و سرشار از رنگ‌ها و صداها و البته بوها و عطرهای جذاب است.

۱۴ فوریه: روز ولنتاین

در این روز معشوق خود را به شام دعوت کنید و به او کارت‌پستال ولنتاین، شکلات یا گل هدیه بدهید و این روز رمانتیک را جشن بگیرید. حتی اگر مجرد هستید، ممکن است یک کارت‌پستال بی‌نام‌ونشان از یک عاشق ناشناخته دریافت کنید.

مارس ـ آوریل

۱۷ مارس: روز پاتریک مقدس

این مناسبت که توسط گروه‌ها و جمع‌های ایرلندی در تمام دنیا جشن گرفته می‌شود، امروزه در بسیاری از شهرهای بریتانیا نیز به رویدادها و مناسبت‌های مخصوص روز پاتریک مقدس منجر شده­ است. لباس سبز بپوشید، گینس Guinness (نوشیدنی ایرلندی) بنوشید و با دوستانتان بیرون بروید و در جشن‌های مربوط به این روز حاضر شوید.

مارس ـ آوریل: عید پاک

دو تعطیلی عمومی در روزهای مربوط به عید پاک وجود دارد: جمعه خوب مقدس Good Friday و دوشنبه بعد از عید پاک Easter Monday. این روز مسیحی از قدیم‌الایام و به‌طور مرسوم با شام خانوادگی که معمولاً هم شامل بره بریان، به نشانه شروع بهار است همراه می­شود. یکی دیگر از رسوم خوشمزه این عید، تخم‌مرغ شکلاتی است و در این روزها، سوپرمارکت‌ها تخم‌مرغ شکلاتی را در سایزهایی مختلف عرضه می‌کنند، از سایز بسیار کوچک تا اندازه سر شما.

مِی

نخستین دوشنبه ماه مِی: تعطیلات عمومی اول مِی. فقط یک روز!

آخرین دوشنبه ماه مِی: تعطیلات عمومی بهاری. یک روز تعطیل دوست‌داشتنی دیگر!

ژوئیه ـ جولای

۲۱ ژوئیه: انقلاب تابستانی ـ بزرگ‌ترین روز و کوتاه‌ترین شب سال را در بنای یادبود کهن Stonehenge جشن بگیرید. در میان این بنای یادبود، رو به شمال شرقی بایستید و طلوع آفتاب را بنگرید که همچون یک آتش فروزان است، منظره‌ای که منشأ باورهای کفار و عاشقان خورشید است.

اواخر ژوئیه: فستیوال گلاستنبری. تابستان در بریتانیا با فستیوال‌های موسیقی همراه است. فستیوال گلاستنبری که با حضور ۱۷۵.۰۰۰ نفر برگزار می‌شود، بزرگ‌ترین و معروف‌ترینِ این فستیوال ها در انگلستان است. گزینه‌های بسیاری برای لذت بردن از فصل فستیوال‌ها وجود دارد که فستیوال No.6 در ولز، فستیوال اسکاتلندی T in the park و تعداد بسیاری فستیوال مردمی که در جای‌جای کشور شکل می‌گیرند از آن جمله است.

ژوئیه/جولای: عید فطر ـ که روز پایانی ماه رمضان است، توسط مجامع اسلامی بریتانیا جشن گرفته می‌شود. هر یک از این مجامع برنامه‌های مخصوص به خود را دارد، اما مجامع لندن و بیرمنگام، بزرگ‌ترین جشن‌ها و فستیوال ها در انگلستان را به صورت سازمان‌یافته برگزار می‌کنند.

آگوست

آگوست: فستیوال ادینبورو فرینج ـ این فستیوال که شامل ۵۰.۰۰۰ اجرا و ۳.۰۰۰ شُو می‌شود، طی سه هفته ماه آگوست برگزار می‌شود و به‌عنوان بزرگ‌ترین فستیوال هنری دنیا، دربرگیرنده فرم‌های بسیاری همچون استندآپ ­کمدی، رقص، تئاتر، نمایشگاه‌های هنری، سیرک، دکلمه، اپرا و غیره می‌شود.

اواخر آگوست: کارناوال ناتینگ هیل ـ این کارناوال که در آخر هفته تعطیل عمومی آگوست برگزار می‌شود، بزرگ‌ترین کارناوال خیابانی اروپاست. به ۲ میلیون شرکت­ کننده در این کارناوال بپیوندید که در حین تماشای رژه‌های پرشور، مشغول رقص با موسیقی‌های کوبه‌ای کالیپسو و لذت بردن از غذاهای کارائیبی هستند.

آخرین دوشنبه آگوست: تعطیل عمومی تابستان ـ این آخرین تعطیل عمومی فصل تابستان است و تا کریسمس هیچ تعطیلی عمومی دیگری در کار نخواهد بود. بیشترین بهره را از آن ببرید.

اکتبر ـ نوامبر

اکتبر: فستیوال هنری بلفاست ـ این فستیوال که با تمرکز بر هنر معاصر و البته با موضوعات بین‌المللی برگزار می‌شود، سالانه بهترین و سرشناس‌ترین هنرمندان جهان را به بلفاست می‌کشاند.

۳۱ اکتبر: هالوین ـ این جشن در اصل برخاسته از دین کهن سلتیکی است. شکل مدرن جشن هالوین امروزه در بریتانیا به‌شدت در حال فراگیرتر شدن است. در کنار دیدن جادوگران، هیولاها و ارواح که کودکان و بزرگسالانی در لباس مبدل هستند، از جشن لباس‌های جذاب هالوین در این شب عجیب‌وغریب لذت ببرید.

اکتبر/نوامبر: دیوالی Diwali ـ فستیوال نور جوامع هندو، سیک و جین در شهرهای متعدد بریتانیا برگزار می‌شود. جشن خیابانی مفصلی که همراه با غذاهای سنتی، موسیقی، رقص و آتش‌بازی برگزار می‌شود، یکی از بزرگ‌ترین جشن‌های دیوالی است که در خارج از بریتانیا برگزار می‌شود.

نوامبر: فستیوال هنری طغیان outburst  ـ این فستیوال که اکنون در دهه دوم عمر خود به سر می‌برد، نمایشگاه سالانه‌ای است که به انسان‌های LGBTQ+ با هر پیش‌زمینه‌ای، این امکان را می‌دهد که برای داستان‌ها و ایده‌های خلاقانه خود جایی بیابند.

۵ نوامبر: شب آتش‌بازی ـ این جشن نشانگر سالگرد نقشه گای فاکس‌ در ۱۶۰۵ برای آتش زدن خانه لردها است. لباس گرم بپوشید و به تماشای یکی از هزاران رویداد شب آتش‌سوزی در بریتانیا بشتابید و از جلوه تماشایی این آتش‌ها لذت ببرید.

دسامبر

دسامبر: حنوکا ـ مجامع یهودیان بریتانیا، حنوکا یا فستیوال نورها را جشن می‌گیرند. منوره Menorah (شمعدان چندشاخه روشن در حین جشن حنوکا) میدان ترافالگار لندن، بزرگ‌ترین منوره اروپا به شمار می‌رود.

۲۵ و ۲۶ دسامبر: روز کریسمس و روز هدیه Boxing Day ـ کریسمس در بریتانیا یک جشن بسیار بزرگ است. آماده‌سازی این جشن از هفته‌ها قبل شروع می‌شود و شامل بازارهای کریسمس، مهمانی‌ها، درخت‌ها، هدایا و کلوچه‌های گوشت‌دار است که در جشن‌های دسامبر، نقش اصلی را ایفا می‌کنند. روز کریسمس یک روز تعطیل عمومی است، مثل روز بعد از آن ـBoxing Dayـ که مردم وقتشان را کنار دوستان و خانواده ­شان می‌گذرانند.

برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره های زیر تماس حاصل فرمائید:

26200783

26200784

فستیوال ها در انگلستان










دیدگاه خود را ثبت کنید

کارشناسان ما در اولین فرصت پاسخگوی شما خواهند بود

ایمیل شما در سایت نمایش داده نمی شود