بورسیه تحصیل در انگلستان


11 ماه پیش


با  توجه به موقعیت تحصیل  انگلستان گرفتن بورس تحصیل در انگلستان کار ساده ای نیست کلا 4 نوع بورس در انگلستان وجود دارد.

  1. بورس FAKE یا غیر واقعی: بسیاری از کالجهای انگلستان با کلمه بورس در واقع یک کار تبلیغاتی می کنند.این کالج ها که معمولا به همه بورس می دهند ! شهریه های غیر واقعی اعلام میکنند و سپس بعد از دادن 50% تا 70% بورس به همه هزینه هایشان مانند کالجهای بسیار معتبر ما میشود .این کالجها که نامشان مشخص است نیاز به تو  ضیح نداردند پس گول تبلیغات بورس تحصیل انگلستان توسط این کالجهارا نخورید و کالج معتبر را انتخاب نمائید.
  2. بورس کالجها برای دانش آموزان ممتاز :کالجهای معتبر انگلستان نظیر DAVID GAME,CHELSEA,KPS,BOSWORTH به دانش آموزان ممتاز پس از سال اول در صورت کسب نمرات عالی بورسهای خوبی می دهند، پس اگر دانش آموز درسخوان باشد احتمال گرفتن بورس برای سال دوم بسیار وجود دارد.
  3. بورس دانشگاهها برای فوق لیسانس: بورس فوق لیسانس انگلستان شانس بالایی ندارد اما اگر دانشجو بسیار ممتاز باشد میشود شانس دانشجو را امتحان کرد.بورس دانشگاههای انگلیس برای دکتری: شانس آن از گرفتن بورس فوق لیسانس انگلیس بیشتر است اما باید رزومه بسیار قوی باشد.

شما با اخذ بورسیه تحصیلی در خارج از کشور می توانید هزینه های خود را از جمله هزینه های تحصیلی را تا مقدار زیادی کاهش  دهید. این نکته ر ا به یاد داشته باشید که  اخذ بورسیه تحصیلی در خارج از کشور نیاز به روحیه بالا، وقت و رزومه علمی مناسب است.  بورسیه تحصیلی نوعی حمایت مالی دانشگاه یا حتی دولت از دانشجویانی است که شرایط مالی لازم برای تحصیل در دانشگاه مد نظرشان را ندارند. بورسیه‌های تحصیلی در مقاطع مختلف از جمله دبیرستان، کاردانی، کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری ارائه می‌شود. بورسیه‌های تحصیلی انواع مختلفی دارند که این بورسیه ها براساس سیاست های تعییت شده هر موسسه ،دانشگاه یا دولت متغیر است.

 

 

بورسیه تحصیلی در انگلستان

دانشجویان بین‌المللی که می‌خواهند در انگلستان تحصیل کنند باید بدانند که  این کشور مانند بسیاری از کشورهای دیگر بورسیه های تحصیلی  فراوانی داردبورسیه‌ تحصیلی در کشور انگلستان کلا به دو دسته  دانشگاهی و دولتی تقسیم می‌شود که بورسیه تحصیلی دانشگاهی توسط دانشگاه‌های انگلیس و بورسیه تحصیلی دولتی توسط دولت انگلستان در اختیار متقاضیان قرار می‌گیرد. هر یک از انواع بورسیه یک تا چند مقطع تحصیلی را چه دولتی و چه دانشگاهی در انگلستان  شامل می‌شود.  پس در نتیجه شرایط هر کدام مسلما  متفاوت خواهد بود. بورسیه‌های تحصیلی برای  انگلستان محدود به شایستگی‌ و تحصیلات دانشگاهی نمی شود. یعنی لزومی ندارد که حتماً در بنیاد نخبگان ملی باشید تا بتوانید در انگلستان بورسیه بگیرید. از دلایل و زمینه‌هایی که باعث  اعطای بورسیه در انگلستان می شود می‌توان به موسیقی، شرایط شخصی، نیاز مالی، دست‌آوردهای ورزشی، صنعتی و امور خیریه اشاره کرد که برخی از آن‌ها توسط شرکت‌ و مؤسسات غیردانشگاهی و حتی غیرآموزشی ارائه می‌شود. اگرچه، بیش‌تر متقاضیان بورسیه در انگلستان برای اهداف تحصیلی اقدام می‌کنند.نگته دیگری که قابل اهمیت است این است که  متقضایان بورسیه‌ تحصیلی را  براساس محل زندگی‌شان دسته‌بندی میکنند. که  این مورد بیش‌تر در بورسیه‌های دولتی دیده می‌شود.

 

انواع بورسیه تحصیلی در انگلستان

 

 در ادامه به شرح چند نمونه از انواع بورسیه تحصیلی دولتی و دانشگاهی در انگلستان در سال 2020 می‌پردازیم.بورسیه در انگلستان انواع مختلفی دارد که بیشترین دسته بندی آن مربوط به بورسیه دانشگاهی و دولتی است.هریک از این بورسیه ها نام خاص خودش را دارد.و در کل این بورسیه ها یکسری شرایط عمومی و اختصاصی دارند که وجود همین شرایط آنها را از یکدیگر متمایز می کند.در زیر جند نمونه از انواع مختلف بورسیه تحصیلی و دولتی را توضیح دادیم:

 

بورسیه های تحصیلی دولتی در انگلستان

 

  • بورسیه «Chevening»
  • بورسیه کشورهای مشترک‌المنافع «Commonwealth country»

 

بورسیه Chevening چیست؟

«Chevening» یکی از بورسیه های دولت انگلستان  است که برای کسانی که متقاضی بورسیه هستند در سراسر جهان در نظر گرفته است.اینبورسیه  برای همه دانشجویان بین‌المللی که واجد شرایط هستند در دسترس است. این بورسیه برای دانشجویانی که متقاضی تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد هستند که یک دوره یکساله فشرده است در نظر گرفته شده است. بورسیه «Chevening»هزینه هاییکه شامل  شهریه، کمک‌هزینه زندگی ، پروازهای رفت به انگلستان و در برخی اوقات سایر  هزینه‌های جاری را پوشش می‌دهد. از شرایط این بورسیه میتوان به این اشاره کرد که شما باید برای سه دانشگاه درخواست داده باشید.

 

مدارک زبانی که مورد تایید بورسیه «Chevening» است چه مدارکی؟

  • Academic IELTS
  • Pearson PTE Academic
  • TOEFL iBT
  • CAE
  • Trinity ISE II

این نکته را هم در نظر داشته باشید که مدرک زبان شما  امتیازی است برای اخذ بورسیه و ارتباطی به دانشگاه مورد نظرتان ندارد . فرآیند پذیرش ماه آگوست 2020 آغاز می‌شود.

 

بورسیه کشورهای مشترک‌المنافع Commonwealth country

نکته اول در مورد نوع بورسیه این است که چون ایران هیچ وقت مستعمره انگلیس نبوده این بورسیه برای اتباع ایرانی بسته است ولی در ادامه توضیحاتی در مورد این نوع  بورسیه گفته شده است.این بورسیه  همان‌طور که از نامش پیداست مختص اتباع کشورهای مشترک‌المنافع یا همان کشورهای مستعمره سابق انگلستان است.
وزارتی که این بورسیه را می دهد وزارت  توسعه بین‌المللی بریتانیا است و هزینه‌های مربوط به شهریه، امتحانات، هزینه پرواز چه رفت چه برگشت به انگلستان را پوشش می‌دهد. همچنین مبلغی تحت عنوان «حق ورود اولیه» برای پوشش هزینه‌های اضافی در چند روز اول پرداخت می‌کند و در صورت نیاز، کمک‌هزینه تحقیقاتی هم در اختیار دانشجو قرار می‌دهد.

 

نکته: موارد 3و4 می تواند از 10% تا بورسیه کامل تحصیل در انگلستان را شامل شوند.برای کسب اطلاعات بشتر در باره بورسیه تحصیلی در انگلستان با ما تماس بگیرید.







دیدگاه خود را ثبت کنید

کارشناسان ما در اولین فرصت پاسخگوی شما خواهند بود

ایمیل شما در سایت نمایش داده نمی شود