هزینه های تحصیل در انگلستان


10 ماه پیش


هزینه های تحصیل در انگلستان شامل هزینه های دوره تحصیلی –مسکن-رفت و آمد –غذا و تفریحات و پول تو جیبی می باشد.طبق اعلام UKBA این هزینه ها در لندن1,265  £ پوند انگلستان و در خارج از لندن 1,015 £ پوند انگلستان می باشد اما این هزینه ها خیلی وابسته به نوع زندگی شما می تواند متفاوت باشد.توصیه های موسسه علم گستر کاوه به شما بابت کاهش هزینه های تحصیل در انگلستان .

  1. سعی کنید جز دانش آموزان با دانشجویان درس خوان باشید چون در صورت تاپ بودن نمرات کالج ها و دانشگاهها مقداری از شهریه را به صورت بورس برای سالهای بعدی تحصیل در آن کالج یا دانشگاه کم می کنند.مثلا دانش آموزی در دوره A LEVEL در کالج CHELSEA به نام آقای سید حسن سادات برزی شامل این قانون شد و با کسب نمرات خوب مقداری بورسیه برای سال دوم گرفت.
  2. سعی کنید از خوابگاههای کالج یا دانشگاه استفاده کنید و ترجیحا اتاقهای دونفره را انتخاب کنید چون هزینه های شما خیلی پایین می آید و همچنین اگر اتاق خوب پیدا کنید کاملا لذت بخش است.
  3. اگر دنبال پیدا کردن آپارتمان خارج از خوابگاه هستید به 3 نکته توجه کنید نکنه اول اینکه سعی کنید با دوستی قابل اطمینان خانه بگیرید که هزینه ها پایین بیاید. نکته دوم آنکه حتما نزدیک کالج یا دانشگاه انتخاب کنید که هزینه های رفت و آمد پایین بیاید اگرهم خانه نزدیک نبود حتما باید خطوط مترو را چک کنید ،منزل را روی خط مترویی که کالج یا دانشگاه در آن قرار دارد بگیرید.نکته سوم آنکه به نوع قرارداد با صاحب خانه خیلی دقت کنید تا هزینه هایی مثل قبوض و غیره در اجاره در نظر گرفته شده باشد .
  4. هیچ گاه از مغازه های بقالی و کوچک و یا بوتیک ها خرید نکنید برای تهیه مایحتاج خود از فروشگاههای بزرگ مثل LIDL,TESCO و... خرید نمایید چون اختلاف قیمت بسیار زیاد است.
  5. حتی الامکان از تاکسی استفاده نکنید و از مترو یا اتوبوس استفاده کنید اما اگر مجبور به استفاده از تاکسی شدید UBER بگیرید.
  6. در هر جایی که تخفیف دانش آموزی یا  دانشجویی شامل حال شما شد حتما از آن با کارت دانشجویی یا دانش آموزی استفاده نمایید.
  7. در قرار دادهای تلفن همراه قراردادی را ببندید که بیشترین استفاده قابلیت مورد نظر شما را داشته باشد. مثلا قراردادی که اینترنت بیشتری داشته باشد امیدوارم با توجه به نرخ ارز با رعایت این نکات هزینه شما حتب الامکان تا مقدار زیادی پایین بیاید.






دیدگاه خود را ثبت کنید

کارشناسان ما در اولین فرصت پاسخگوی شما خواهند بود

ایمیل شما در سایت نمایش داده نمی شود