اطلاعات تکمیلی در رشته دامپزشکی در انگلستان


about 6 سال ago


رشته دامپزشکی یکی دیگر از رشته‌هایی است که امتیازات مربوط به شاخص اشتغال‌به‌کار فارغ‌التحصیلان در آن از محاسبات تعیین موقعیت‌ دانشگاه حذف شده‌است. این امتیازات هنوز هم در جدول نشان قابل‌مشاهده‌اند، اما گروه بازنگری برنامه‌ریزان دانشگاهی همگی معتقد بودند که نرخ اشتغال‌به‌کار فارغ‌التحصیلان این رشته به‌قدری نزدیک به یکدیگر است که تفاوت‌های کوچک می‌توانند موجب تحریف رتبه‌بندی کلی شوند. رشته دامپزشکی در جدول اشتغال‌به‌کار فارغ‌التحصیلان در رتبه چهارم، و در جدول دستمزد برای مشاغل حرفه‌ای در جایگاه ششم قرار دارد.

تعداد ظرفیت‌های ورودی رشته دامپزشکی به‌طور مرکزی کنترل می‌شود. شرط ورود به این رشته در اکثر دانشکده‌ها نمرات بالا در دروس شیمی و زیست‌شناسی و در برخی از آن‌ها در یکی از دروس فیزیک یا ریاضی است. دانشگاه‌های کمبریج و کالج سلطنتی دامپزشکی Royal Veterinary College از متقاضیان ورود به این رشته آزمون استعداد تحصیلی می‌گیرند.

تعداد کمی از متقاضیان بدون شواهدی از تعهد عملی به این رشته از طریق تجربه کاری، در رشته دامپزشکی یا آزمایشگاه پذیرفته می‌شوند. به‌طور کلی دوره‌های علوم دامپزشکی به‌صورت پنج‌ساله ارائه می‌شوند، اما اتمام این دوره در دانشگاه کمبریج شش سال به طول می‌انجامد و دانشگاه‌های بریستول Bristol و ناتینگهام Nottingham سال «پیش‌دامپزشکی» Pre-Veterinary ارائه می‌دهند. دوره‌های این رشته در دانشگاه‌های ادینبورو و کالج سلطنتی دامپزشکی چهارساله است. این رشته در دانشگاه‌های ولز یا ایرلند شمالی و در دانشگاه‌های تازه‌تأسیس (تأسیس‌شده پس از سال ۱۹۹۲) ارائه نمی‌شوند، اگرچه تعدادی از آن‌ها و برخی کالج‌ها پرستاری دامپزشکی veterinary nursing را ارائه می‌دهند.







دیدگاه خود را ثبت کنید

کارشناسان ما در اولین فرصت پاسخگوی شما خواهند بود

ایمیل شما در سایت نمایش داده نمی شود