اطلاعات تکمیلی رشته حسابداری در انگلستان


about 6 سال ago


دانشگاه لیدز (Leeds) که تا دو سال پیش در جدول این رشته تحصیلی در جایگاه دهم بود، به صدر جدول صعود کرد. دانشگاه‌های باکینگهام (Buckingham) و آلستر (Ulster) در بخش ارزیابی ملی دانشجویی (NSS)، به دلیل تدریس، بازخورد و پشتیبانی تحصیلی موفق به کسب بهترین امتیازها شدند، درحالی‌که دانشجویان دانشگاه سَوث بَنک لندن (London South Bank) و دانشگاه لانکستر (Lancaster) که جایگاه دوم جدول را به خود اختصاص داده بودند، از دیگر جنبه‌ها اعلام رضایت کردند. دانشگاه اقتصاد لندن در دو بخش پژوهش و امتیاز ورودی دانشجویان، بسیار برتر از دانشگاه‌های دیگر بود؛ اما به دلیل امتیاز پایین در بخش ارزیابی ملی دانشجویی، نتوانست در صدر جدول ده دانشگاه برتر قرار گیرد.

علاوه بر این در این جدول نوسانات وسیعی در بخش اشتغال فارغ‌التحصیلان به چشم می‌خورد. نودوپنج درصد از فارغ‌التحصیلان دانشگاه لافبرو (Loughborough) بلافاصله در مشاغل حرفه‌ای مشغول به کار شده یا به ادامۀ تحصیل پرداختند، اما این رقم در چهارده دانشگاه از میان نودونُه دانشگاهی که رشتۀ حسابداری و امور مالی در آن‌ها تدریس می‌شود، کمتر از پنجاه درصد است. انتخاب تنها یک دانشجو از میان پنج دانشجو برای استخدام، نیاز به احراز صلاحیت‌های بیشتری پس از فارغ‌التحصیلی دارد و بااین‌وجود تنها هشت درصد از دانشجویان موفق می‌شوند که به‌صورت تمام‌وقت مشغول به کار شوند.

برخی از دانشگاه‌های برجسته درصدد جذب دانشجویانی هستند که در A-LEVEL نمرۀ ریاضیات عالی کسب کرده‌اند، اما باوجود حدود صد دانشگاه در این حوزه، تفاوت گسترده‌ای در امتیاز ورودی دانشگاه‌ها وجود دارد. در سال ۲۰۱۷ نزدیک به صدوپنجاه مؤسسه، رشته حسابداری را به‌صورت مستقل یا ترکیبی ارائه خواهند داد.







دیدگاه خود را ثبت کنید

کارشناسان ما در اولین فرصت پاسخگوی شما خواهند بود

ایمیل شما در سایت نمایش داده نمی شود